نسخه چاپی

روز پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی

هیئت رسمی بحرین وارد تل‌آویو شد!

تنها سه روز پس از اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی ترامپ، خبر رسیده هیئت رسمی بحرین با فرمان پادشاه این كشور وارد تل آویو شده است!

به گزارش نما، حماقت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل با محکومیت گسترده جهانی مواجه شده است. این مسئله که این اقدام ترامپ، با هماهنگی برخی رهبران کشورهای مرتجع عربی اتخاذ شده، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که، قطعا بی‌ارتباط با تلاش چند ماه گذشته همین کشورها برای عادی سازی با رژیم صهیونیستی نیز نیست. برخی از همین کشورها مانند مصر، عربستان و بحرین در تریبون‌های رسمی با اقدام ترامپ مخالفت می‌کنند اما گویا، این فقط ظاهر ماجراست. واقعیت این است که ترامپ تنها با اتکا به حمایت این کشورها توانست قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کند. اسناد این خیانت ارتجاع عرب بسیار است.

به عنوان مثال خبرگزاری رویترز روز شنبه از رام الله گزارش داد که دولت عربستان با اعطای یک کمک 100 میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان فلسطین تلاش می‌کند مقامات فلسطینی را متقاعد کند تا با طرح رئیس‌جمهور آمریکا برای قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، موافقت کنند. شیمریت مئیر،روزنامه نگار اسرائیلی نیز در این مورد اعلام کرد، سعودی‌ها ومصری‌ها به رغم اعتراض به آمریکا در حقیقت علیه آن کاری نکردند. آنها تمایلی برای مواجهه با ترامپ و اسرائیل ندارند. در ادامه این روند سفر هیئت بحرینی به اسرائیل نیز مهر تاییدی شد بر تلاش عربستان و دیگر کشورهای ارتجاع عربی برای اعلام عادی سازی روابط با اسرائیل و موضوع قدس.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، شبکه دوم تلويزيون اسرائيل در گزارشي اعلام کرد، هيئت رسمي بحرين با کسب موافقت رسمي از پادشاه اين کشور وارد تل آويو شده است.

شبکه خبري اللؤلؤة بحرین هم به نقل از شبکه 2 رژيم صهيونيستي از ورود هيئت رسمي‌ بحريني به تل آويو، همزمان با خشم جهان اسلام و عرب از اقدام اخير آمريکا در خصوص قدس‌اشغالي خبر داده است. اين نخستين بار است که هيئتي رسمي از طرف بحرين به طور آشکار در تل آويو حضور مي‌يابد.اعضاي اين هیئت 24 نفره که گروه خود را «بحرين اين‌چنين است» نامگذاري کرده‌اند قرار است چهار روز در سرزمين هاي‌اشغالي اقامت کنند. اين کميته به طور مستقيم از طرف پادشاه بحرين و ديوان سلطنتي تغذيه مالي مي شود وظيفه آن به اصطلاح آراستن و تطهير چهره بحرين در کشورهاي ديگر است. چرا که اين روزها گزارش‌هاي نقض حقوق بشر در بحرين به صورت وسيعي در جهان منتشر شده و موقعيت آل خليفه را در نزد افکار عمومي بيش از پيش متزلزل کرده است‌. انجام این سفر چند روز پس از اقدام ترامپ درباره قدس، می‌تواند پیام مهمی در بر داشته باشد!

در همین ارتباط شيخ حسين الديهي از جمعيت الوفاق بحرین در حساب توئيتري خود نوشت : «هيئت بحريني که به سرزمين‌هاي ‌اشغالي سفر کرده است نماينده ملت بحرين نيست بلکه فرستاده رژيم آل خليفه است و شيعه و سني بحرين از اين هيئت و هرگونه ارتباط با رژيم غاصب قدس دور هستند.»رسانه‌های صهیونیستی هم با ذوق زدگی در مورد این رویداد نوشتند، این اولین سفر علنی یک هیئت بحرینی به اسرائیل است و نشان‌دهنده پیام تسامح و گفت‌وگویی است که پادشاه بحرین خواستار آن شده بود. «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین اواخر شهریور ماه نیز در سخنانی از علاقه خود به تردد آزاد شهروندان بحرینی به سرزمین‌‌اشغالی فلسطین با وجود عدم رابطه دیپلماتیک با اسرائیل و مخالفت اکثریت اعراب منطقه خبر داده بود!

۱۳۹۶/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...