نسخه چاپی

افشای برخی عادات روزانه ترامپ

به گفته نزدیكان دونالد ترامپ، او كوكاكولای رژیمی می‌نوشد، به تماشای اخبار اعتیاد دارد و برای كنترل حال خود تلویزیون نگاه می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا از لحظه‌ای که بیدار می‌شود CNN را برای اخبار، فاکس نیوز را برای آسایش و برنامه "Morning Joe” شبکه MSNBC را به منظور آماده شدن برای فعالیت روزانه تماشا می‌کند.

به گفته حدود ۶۰ تن از اعضای کنگره، مشاوران، دستیاران و دوستان ترامپ، او برای آن که خود را در حس و حال مبارزه نگه‌ دارد، روزانه ۱۲ قوطی کوکاکولای رژیمی مصرف می‌کند.

آنان می‌گویند، حالت ترامپ جنگی است، زیرا او هر روز را مبارزه‌ای علیه تخریب‌کنندگان واقعی و خیالیش می‌داند و تلویزیون دریچه او به جهان است.

ترامپ ماه گذشته به خبرنگاران گفته بود، آنقدر درگیر "خواندن اسناد" است که زمانی برای تماشای تلویزیون و دنبال کردن رسوایی‌های "ری مور"، قاضی ارشد سابق دیوان عالی آلاباما ندارد.

اما به گفته منابع خبری نیویورک تایمز، ترامپ روز خود را از صبح تا شب با اخبار تلویزیونی می‌گذراند.

او هر روز پس از ۵-۶ ساعت خواب، ساعت ۵:۳۰ صبح بیدار می‌شود، تلویزیون را روشن می‌کند و معمولا در همین حال، گوشی تلفن همراه خود را نیز به خاطر دسترسی به توییتر در دست می‌گیرد. او گاهی اوقات پست‌های خود در توییتر را در تخت خوابش می‌نویسد. گهگاه هم به "سالن پیمان" در کاخ سفید می‌رود و بعضی وقت‌ها هم تماس‌های تلفنی روزانه‌اش را با لباس خواب انجام می‌دهد.

هر جایی در کاخ سفید که ترامپ در آن باشد، تلویزیونی هم درآن اطراف هست. به دستور او، تنها رییس جمهور و کارکنان پشتیبانی فنی کاخ سفید اجازه دارند به این تلویزیون‌ها دست بزنند.

نزدیکان ترامپ می‌گویند، این تلویزیون‌ها برای اطلاع دائم او از اخبار واقعیت‌ها و نظرات و به ویژه اخباری است که درباره او هستند.

او ریاست جمهوری خود را مبارزه‌ای روزانه علیه شبکه‌های خبری لیبرال، بر سر مشروعیت می‌داند و تلویزیون به او اجازه می‌دهد که از شرایط این جنگ آگاه بماند.

او حتی به کارکنان کاخ سفید می‌گوید که هر روز را همچون "قسمتی" جدید از برنامه‌ای درباره او بدانند؛ برنامه‌ای که او در آن مخالفانش را شکست می‌دهد.

لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی، به نیویورک تایمز گفت: او مشتاقانه باور دارد که حزب چپگرای لیبرال و رسانه‌ها می‌خواهند او را تخریب کنند. او با مبارزه به اینجا رسیده است. پس دسترسی دائم به اخبار برای ترامپ ضروری است.

به گفته دستیارانش، او روزانه چهار ساعت و یا حتی تا دو برابر این زمان را به تماشای تلویزیون اختصاص می‌دهد؛ با صدا یا بدون صدا.

CNN منبع خبری اصلی ترامپ است و فاکس نیوز و به ویژه برنامه "Fox & Friends” به او حسی از آسودگی می‌دهد.

ترامپ روزانه ۱۲ قوطی کوکاکولا رژیمی می‌نوشد که این بسیار بیشتر از میزان کافیین مجاز برای مصرف یک فرد بزرگسال است.

دستیاران رییس جمهور آمریکا بسیار مشرف به عادت‌های روزانه‌اش هستند. آن‌ها از توییت‌های تلویزیونی صبح ترامپ استفاده می‌کنند تا حال و هوای او طی روز را پیش‌بینی کنند.

اگر مطلب قابل توجهی از فاکس نیوز پخش شود و ترامپ آن را توییت نکند، کارکنان این شبکه متوجه می‌شوند که او در حال تماشای CNN یا MSNBCاست و از دست دادن آن خبر، وی را بدخلق و مضطرب خواهد کرد.

الزام ترامپ برای تماشای تلویزیون آنقدر شدید است که وقتی نشستی در اتاق ناهارخوری کاخ سفید برگزار می‌شود، تلویزیونی که او با ورود به کاخ سفید در این سالن نصب کرده، پیوسته روشن می‌ماند. صدای این تلویزیون بسته است اما چشمان رییس جمهور اخبار زیرنویس شده را دنبال می‌کند.

نتیجه این امر، رییس جمهوری است که اقدامات و واکنش‌هایش توسط رسانه‌ها کنترل می‌شوند.

نزدیکان ترامپ گفتند، وقتی که مایکل فلن، مشاور سابق ترامپ برای دروغگویی به FBI درخصوص مذاکره با روسیه مجرم شناخته شد، روز بعد از آن ترامپ در گردهم‌آیی جمهوری‌خواهان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی خوشحال بود. زیرا پس از پوشش خبری گناهکار شناخته شدن فلن، ترامپ در واکنش به این مساله، خشمگین شد و در توییت‌های خود به هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده دموکرات در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا حمله کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، در ماه نوامبر فهرستی از سوالات درباره ادعاهای ذکر شده در این مطلب با هدف راستی‌آزمایی برای ترامپ فرستاده شد.

مدت کوتاهی پس از آن، ترامپ به خبرنگاران گفت که زمان خیلی اندکی را صرف تماشای تلویزیون می‌کند.

رییس جمهور آمریکا گفته بود: باور کنید یا نه، حتی زمانی که در واشنگتن یا نیویورک هستم زیاد تلویزیون تماشا نمی‌کنم. کسانی که من را نمی‌شناسند، دوست دارند با منابع غیرواقعی بگویند من زیاد تلویزیون نگاه می‌کنم. می‌دانید که! خبرنگاران قلابی، منابع قلابی! اما من فرصتی برای این کار ندارم. نخست به خاطر اسناد. من خیلی اسناد را مطالعه می‌کنم .و همچنین مطالب متنوع. من بسیار بیشتر از آن که تلویزیون تماشا کنم شما مردم را مطالعه می‌کنم.

۱۳۹۶/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...