نسخه چاپی

سلیمی در گفتگو با نما:

كاهش بودجه قرآنی در دولت اسلامی مایه تعجب است

عکس خبري -کاهش بودجه قرآني در دولت اسلامي مايه تعجب است

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: جای تعجب است كه در یك كشور اسلامی دولت اسلامی رفتار متفاوتی از خود بروز می دهد وبه مسائل قرآنی كه مهم ترین اصل اسلام است توجه ویژه ای نداشته باشد.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با نما با ابراز تاسف نسبت به کاهش بودجه قرآنی کشور، گفت: به نظر می رسد دقت لازم در این تعیین بودجه قرآنی کشور صورت نگرفته است و بودجه در این زمینه به نحو چشمگیری کاهش یافته است واین رقم بیش از صد در صد بوده است.
وی در ادامه با انتقاد از اینکه بودجه قرآنی سال جاری 96 هم عملیاتی نشده است، اظهار داشت: این امر موجب شده که یک عقب ماندگی چشمگیری در زمینه قرآنی در کشور شاهد باشیم.
وی افزود: انتظار می رود که دولت هم در سال جاری و در بودجه سال آینده بودجه های این چنینی را توجه بیشتری داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه بحث قرآنی کشور شوخی بردار نیست، اذعان داشت: برخی از افراد هنوز متوجه نشده اند که برگزاری مراسم های قرآنی و محافل انس با قرآن چه تاثیر شگرفی در حفظ کیان جامعه اسلامی دارد و متاسفانه با بی توجهی به این موضوع دست به چنین اقداماتی می زنند.
سلیمی تصریح کرد: یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی افزایش فعالیت های قرآنی در کشور است و باید با برنامه ریزی های دقیق، تاکید تاریخی بر عرصه قرآنی وجود داشته باشد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی باید مطالبات بیشتری در این زمینه داشته باشند، بیان داشت: دولت باید انگیزه های لازم را به وجود بیاورد چراکه کشور ما یک کشور اسلامی است.
وی اضافه کرد: جای تعجب است که در یک کشور اسلامی دولت اسلامی رفتار متفاوتی از خود بروز می دهد وبه مسائل قرآنی که مهم ترین اصل اسلام است توجه ویژه ای نداشته باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در بررسی این ارقام به طور حتم به گونه ای عمل خواهد کرد که این کمبود ها جبران شود و تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این رقم در بودجه قرآنی کشور تغییر کند.

۱۳۹۶/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...