نسخه چاپی

كریمی در گفتگو با نما :

بسیاری از مدیران دولت موافق واردات كالا هستند/ بسیاری از صنایع به دلیل واردات بی رویه ورشكست شدند

عکس خبري -بسياري از مديران دولت موافق واردات کالا هستند/ بسياري از صنايع به دليل ئاردات ورشکست شدند

عضو كمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در میان مدیران دولت افرادی هستند كه صراحتا" و عامدانه حتی در اظهاراتشان تقویت و جهت گیری برای افزایش واردات را با تمام قدرت و به قیمت نابودی تولید داخل،بیكاری مردم و وابسته نمودن كشور به بیگانگان دنبال می كنند.

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به سیاست واردات محور دولت در اقتصاد کلان کشور، گفت: واقعیت غیر قابل انکار امروز کشور این است که رویکرد کلان دولت در اقتصاد ملی متاسفانه واردات محور است در حالی که اقتصاد به شدت از منفی بودن تراز تجاری رنج می برد و ضرورت تقویت صادرات برای افزایش تولید و اشتغالزایی بوضوح احساس می شود.
وی با بیان اینکه رویکرد وارداتی دولت آسیب اساسی وجدی به اقتصادو وضع معیشتی مردم است،عنوان نمود: واردات پدیده مضمومی است که باید برای مهار آن به فوریت اقدام نمود، دولت مکلف به تغییر رویه و برخورد با افرادی در میان مدیران خود است که واردات را تقویت می کنند.
وی با ابراز تاسف و انتقاد از واردات انجام شده از کشور عربستان به ایران، خاطر نشان نمود: حتی در صورت نیاز به واردات، ارتباطات تجاری باید با کشوری انجام شود که تجارت با آنها به مصلحت اقتصادی وامنیتی جمهوری اسلامی ایران باشد نه با کشوری چون عربستان که در شرایط کنونی هیچ توجیه ای برای واردات از این کشور پذیرفته ومعقول نبوده و جای بسی تعجب وتامل دارد.
وی افزود: خروج ارز از کشور، تزریق منابع ارزی و درآمدی به عربستان که همواره رویکرد خصومت آمیز با کشور ما داشته و سفرهای زیارتی به این کشور نیز محل تردید بوده به قیمت تقویت اقتصادی آنها می باشد و واردات انجام شده از این کشور امری غیر قابل قبول بوده که باید به فوریت از سوی دولت پیگیری و برخورد جدی با متخلفان از سوی مسئولان امر شود.
نماینده مردم استان مرکزی با اذعان به اینکه دولت مکلف به حمایت از تولید داخل است، تصریح نمود: واردات تایر بادی از عربستان صنعت لاستیک کشور را تحت تاثیر قرار داده است و باید مهار شود نباید اجازه داد یک رشته صنعتی در کشور در اثر واردات، آن هم از کشوری چون عربستان نابود شود ،حمایت از تمام رشته های صنعتی بخصوص صنایع لاستیک سازی که موثر در حمل ونقل کشور است باید مورد توجه ویژه دولت باشد.
وی با اذعان به اینکه دولت نتوانسته است برخلاف وعده های خود موفق عمل کند، بیان نمود: رویکرد دولت در مهار واردات مثبت نبوده و علی رغم اینکه در سالهای اخیر تراز تجاری منفی شده دولت هیچ سیاستی که بتواند این روند را تغییر دهد نداشته است.
وی در پایان با اشاره به تلاش مجلس برای مهار موج واردات بی رویه به کشور، گفت: متاسفانه با وضعیت موجود در کشور به نظر می رسد دولت نمی تواند و نمی خواهد برای مهار واردات کاری انجام دهد چرا که کسانی در میان مدیران دولت هستند که در اظهاراتشان صراحتا" تقویت واردات و جهت گیری برای افزایش واردات را عامدا" برای وابسته نمودن کشور به بیگانگان وسیاست دولت دنبال می کنند که ابتدا باید با آنها برخورد شود.

۱۳۹۶/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...