نسخه چاپی

راهكار حجت‌الاسلام‌ قرائتی برای حل مشكل اشتغال

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: اگر سربازی شغل نجاری را از پدرش آموخت سربازی آن نصف شود، این امر تأمین اعتبار نمی‌خواهد و اگر شغل پدران به نسل جدید منتقل شود مشكل اشتغال حل می‌شود.

به گزارش نما، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در سومین اجلاس استانی نماز اظهار کرد: فعالان نماز در ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها باید هر کاری از دستشان در زمینه نماز برمی‌آید انجام دهند زیرا وضع نماز در شأن جمهوری اسلامی نیست، البته نسبت به گذشته وضع نماز بهتر شده اکنون مساجد بین‌راهی احداث شده ولی با این وجود باید به جلو نگاه کرد و برنامه‌های بهتری داشت.

وی با بیان اینکه راه تزکیه نماز است، گفت: سیر و سلوک حقیقی ما نماز است‌، بنابراین باید در هنگام نماز کارهای دیگر را رها کرد و به اقامه نماز پرداخت.

رئیس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: کارهای خوبی در زمینه نماز شده اما کافی نیست و نباید قانع به وضعیت موجود بود، زیرا نسبت به آنچه باید باشد خوب نیست.

وی با بیان اینکه 88 کلمه صلاة در قرآن ذکر شده است، گفت:‌ این امر نشان‌دهنده تأکید بر این مسئله است، بنابراین باید بررسی شود چه اقدامی می‌توان برای نماز انجام داد و برای شهرک‌ها که مسجد ندارد، اقدام شود.

قرائتی خاطرنشان کرد: اگر برای نماز هزینه نکنیم سیلی می‌خوریم، برخی اوقات سیلی‌ها برای این است که برای نماز هزینه نشده است.

وی عنوان کرد: حق نماز را ادا نکردیم البته فعالیت‌های خوبی شده ولی نسبت به جایگاه نماز کم است.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به تفاوت قم با دیگر شهرها گفت:‌ بیشتر اسلام‌شناسان در قم هستند؛ باید صدای اذان در قم بیشتر از سایر شهرها باشد و در نظر داشت اذان کامپیوتری صواب ندارد اذان باید حلقومی باشد.

وی عنوان کرد:‌ همه در زمینه نماز مسؤول هستیم و روسای ادارات باید برای کارمندان خود دوره سه تا چهارساعته در زمینه نماز برگزار کنند.

قرائتی یادآور شد: این اجلاس اگر مدیریت شود سودمند است و اگر در این سمینارها تصمیم گرفته شود مناسب است وگرنه فایده لازم را ندارد.

وی با اشاره به مسئله اشتغال گفت: اگر سربازی شغل نجاری را از پدرش آموخت سربازی آن نصف شود، این امر تأمین اعتبار نمی‌خواهد و اگر شغل پدران به نسل جدید منتقل شود مشکل اشتغال حل می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خاطرنشان کرد: زمانی که چهار فوق‌لیسانس منتظر میز هستند اما دولت میز ندارد در چنین شرایطی خوب‌ها افسرده و بدها فاسد می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال 300 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده است، گفت:‌ باید تبلیغ شود تا مردم با آگاهی نسبت به پرداخت زکات اقدام کنند.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...