نسخه چاپی

علی جنتی: دولت ما فَربه و كم‌خاصیت است

معاون‌كانون‌ها و سازمانهای دبیركل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینكه دولت ما اكنون فَربه و كم‌خاصیت است، گفت: دولت چاره‌ای نداشت كه در ابتدای كار جلوی استخدام‌ها را بگیرد.

به گزارش نما به نقل از جهان نيوز، علی جنتی معاون کانون‌ها و سازمان‌های حزب اعتدال و توسعه عصر امروز در همایش "جوانان نقش آفرینی و مسئولیت پذیری" که در محل وزارت ارتباطات برگزار شد اظهار داشت: در اینکه جوانان هر کشور پایه هر تحولی هستند شکی نیست و کشورهایی که راه توسعه را در پیش گرفتند بخش مهمی از دستاوردهایشان مرهون تلاش جوانان آن کشور است.

وی با آسیب‌شناسی نقش جوانان در کشور گفت: نقش جوانان در کشور تا حد زیادی مرهون نقشی و بهایی است که دولت و نظام ها به آن می‌دهند و در جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه گذشته علیرغم همه شعارها آنطور که بایسته است از جوانانمان استفاده نکرده ایم در حالی که دوست و دشمن به هوش و استعداد جوان ایرانی اذعان می‌کنند.

جنتی با اشاره به حضور نخبگان و متخصصان ایرانی در اروپا و آمریکا گفت: سوال این است که چرا از این استعدادها در داخل استفاده نمی‌کنیم.

معاون کانون‌ها و سازمان‌های دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه چند سال است تلاش می‌کنیم اتحادیه‌ای برای تشکل های دانشجوی شکل دهیم ولی بی ثمر بوده است، گفت: تفکر مدرک گرایی تفکر غلطی است که الان هم در خیابان ها پایان نامه و مدرک می فروشند و به راحتی می توان مدرک گرفت.

وی با اشاره به اینکه صنعت و کشاورزی ما راه خود و دانشگاه های ما راه خود را می رود و رشته های دانشگاهی ما با نیازهای جامعه تطابق ندارد تصریح کرد: دولتمردان باید بتوانند استعدادهای جوانان را شکوفا کرده و از قوه به فعلیت برسانند.

وزیر اسبق ارشاد با اشاره به لزوم توجه به مسئله فرهنگ گفت: فقهی که الان از آن دم می زنیم چقدر توانسته پاسخگوی نیازهای ما باشد و هنوز نتوانستیم بانکداری اسلامی را اجرا کنیم و همان هایی که بانکداری اسلامی را تایید کردند امروز می گویند بانکداری ما ربوی است.

جنتی ادامه داد: اشتغال بزرگترین معضل جوانان ماست و بیکاری ریشه بسیاری از مشکلات کشور ماست و سرقت, اعتیاد و نارسایی های اجتماعی از این ناشی می رسد و دولت تمام تلاشش بر این است که با گسترش تولید رونق اقتصادی ایجاد کند.

معاون کانون ها و سازمان های دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه دولت ما اکنون فربه و کم خاصیت است گفت: دولت چاره ای نداشت که در ابتدای کار جلوی استخدام ها را بگیرد چون دولت قبل با استخدام بیش از حد دولت را فربه کرده بود.

جنتی با اشاره به اینکه آموزش‌های مدیریتی در کشور ما ضعیف است و ما به دوره های مدیریت بها نداده‌ایم درحالی که این مسایل برای جوانان مهم است: توقعات برخی جوانان نیز بسیار بالاست و بلندپرواز هستند و از روز اول می خواهند مدیرکل شوند در حالی که باید گام به گام جلو بروند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت استفاده بیشتر از جوانان است و این مصوبه مجلس در مورد عدم استخدام افراد مسن در دولت مورد استقبال روحانی واقع شد هرچند مشکلاتی برای دولت به وجود آورد.

معاون کانون‌ها و سازمان‌های دبیرکل حزب اعتدال و توسعه با اشاره انتخابات مجلس سال 98 گفت: به باید تلاش کنید شایستگی های خود را ارتقا دهید و به اکثریت قاطعی از اعضای حزب در مجلس برسیم.

۱۳۹۶/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...