نسخه چاپی

در دیدار زنان مجلس با علمای قم چه گذشت؟

نماینده مردم تهران با اشاره به دیدار اعضای فراكسیون زنان با برخی از مراجع عظام در قم، از عدم مخالفت جدی مراجع در بحث اصلاح سن ازدواج دختران خبر داد و با بیان اینكه توضیحاتی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها به این آقایان داده شد، اظهار كرد: در واكنش به توضیحات ارائه شده، بعضی از آقایان فرمودند كه برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها مشكل شرعی وجود ندارد اما بعضی از بزرگان نیز این مسئله را به هیچ عنوان قابل‌قبول نمی‌دانند.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، وی با بیان اینکه مسائل و معضلات مختلف در حوزه زنان و جوانان، محور کلی مذاکرات صورت گرفته در این دیدارها و ملاقات بود، خاطرنشان کرد: در این دیدارها درباره برخی مسائل مبتلا به حوزه آموزش و پرورش و همچنین بعضی موضوعات حوزه زنان با حضرات صحبت کرده و خواستیم که در این موارد به ما راهکار و مشاوره بدهند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس در تشریح برخی مصادیق مورد بحث در این دیدارها یادآور شد: یکی از مصادیق در بحث کودک‌همسری بود که البته ما هم‌اکنون در مراحل پایانی کار در این رابطه هستیم اما با این حال، وظیفه خود می‌دانستیم که روند کار خود را به اطلاع حضرات برسانیم. بنابر این در این دیدارها به آقایان توضیح دادیم به دلیل برخی مستندات پزشکی، جامعه‌شناختی، روان‌شناختی، حقوقی و فقهی لازم است، حداقل سن ازدواج را در قانون اصلاح کنیم.

او درباره واکنش مراجع نسبت به این مسئله گفت: البته مخالفت جدی در این رابطه مطرح نشد اما مباحثی مطرح شد و بعضی از آقایان تاکید داشتند بنابر قوانین اسلام دختران درصورتی که به بلوغ عقلی برسد، می‌تواند ازدواج کند.

آیت‌الله صانعی گفتند مشکلی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیست
عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به طرح موضوع ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی یادآور شد: باتوجه به اینکه بعضاً تاکید می‌شود که زنان نباید بدن مردان را ببینند، نکاتی را خدمت بزرگان عرض کردم که آقای صانعی گفتند که مشکلی بر این مسئله مترتب نبوده و یکی، دو نفر از دیگر مراجع نیز ملاحظاتی داشتند و بنده توضیح دادم که با توجه به فاصله‌ای که معمولاً از جایگاه تماشاچیان تا زمین بازی وجود دارد، اساساً امکان دیدن هیکل ورزشکاران میسر نیست که در واکنش به این توضیح، بعضی از آقایان فرمودند که با این حساب، مشکل شرعی وجود ندارد. بماند که بعضی از بزرگان نیز این مسئله را به هیچ عنوان قابل‌قبول نمی‌دانند.
او با بیان این‌که بعضاً گفته می‌شود موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها اولویت چندانی برای همه اقشار جامعه ندارد، گفت: به هر حال ما نماینده مردم تهران هستیم و باید مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود را پیگیری کنیم و مردم پایتخت نیز این مطالبات را دارند که البته مردم بعضی دیگر از شهرها نیز چنین مطالبه‌ای دارند.

عضو فراکسیون زنان مجلس در ادامه یادآور شد: فارغ از آن در مباحث، درباره بحث دیه نیز صحبت‌هایی داشتیم و این درحالی است که این مسئله، یک دغدغه همگانی است و بحثی که به‌شدت جامعه زنان را متاثر می‌کند این است که در مواردی گفته می‌شود برای اجرای حکم قصاص مرد باید، تفاضل دیه پرداخت شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران با اشاره به پیگیری‌های قبلی خود در این رابطه گفت: بنده در مقطعی در یک مورد خاص، از آیت‌الله آملی لاریجانی درخواست کردم که این تفاضل دیه از خزانه دولت پرداخت شود و فارع از آن، معتقدیم این مسئله برای زنان بسیار تحقیرآمیز است.

۱۳۹۶/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...