نسخه چاپی

فرانسه از تایید مدارك آمریكا علیه ایران طفره رفت

معاون وزیر خارجه فرانسه درباره مدارك ادعایی آمریكا علیه ایران و ارسال موشك به یمن از پاسخ مستقیم طفره رفت و گفت كه باید روی اطلاعات واشنگتن مطالعه بیشتری انجام شود.

به گزارش نما به نقل از فارس؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از مقامات فرانسوی نوشت که پاریس در زمنیه مدارک و شواهد آمریکا درباره تامین موشکی یمن توسط ایران با احتیاط برخورد می‌کند.

رویترز نوشت؛ فرانسه می‌گوید که هنوز اطلاعات آمریکا را مطالعه نکردیم و سازمان ملل نیز هیچ گونه نتیجه گیری نهایی نکرده است.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل شامگاه پنجشنبه با حضور در برابر آهن‌پاره‌هایی که گفته می‌شود لاشه موشک‌های ایرانی است، مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد و گفت که «دیگر نمی‌توان اجازه ادامه این رفتار غیرقانونی را به ایران داد».

رویترز اضافه کرد که وقتی از الکساندر گئورگینی معاون وزیر خارجه فرانسه سوال شد که آیا مدارک آمریکا درباره ایران غیرقابل انکار است از پاسخ دادن طفره رفت.

وی افزود: دبیر کل سازمان ملل هیچ نتیجه گیری در این زمینه نکرده است. فرانسه باید اطلاعات موجود را بررسی کند.

گئورگینی در ادامه گفت: فرانسه همچنان نگران برنامه موشکهای بالستیک ایران است و قطعنامه شورای امنیت کاملا آن را منع می‌کند.

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه قرار است دوشنبه آینده به واشنگتن سفر کند و درباره مساله ایران با مقامات آمریکایی رایزنی کند. وی سپس اوایل ژانویه عازم تهران خواهد شد.

۱۳۹۶/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...