نسخه چاپی

خرید نفت هند از ایران نصف شد

پالایشگاه های هندی در ماه نوامبر تقریبا به اندازه نصف ماه قبل از ایران نفت وارد كرده اند و در اعتراض به تصمیم ایران در خصوص میدان گازی فرزاد ب خرید خود از تهران را به پایین ترین رقم ۲۱ ماه اخیر رسانده اند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، هند، سومین مشتری بزرگ نفت ایران در ماه گذشته میلادی حدود 266 هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد کرده که نسبت به ماه اکتبر کاهشی 43 درصدی و نسبت به مدت مشابه سال قبل افتی 55 درصدی را نشان می دهد.

در سال مالی منتهی به مارس 2018، پالایشگاه های هندی ترجیح داده اند یک چهارم از خرید نفت خود از تهران را کم کنند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ایران تصمیم گرفت حق توسعه میدان گازی عظیم فرزاد ب را به جای یک کنسرسیوم هندی که این میدان را کشف کرده بود، به رقبای روس واگذار نماید.

آمارها حاکی است، در بازه زمانی آوریل تا نوامبر، یعنی 8 ماهه نخست سال مالی در هند، این کشور 19 درصد خرید نفت خود از ایران را کاهش داده و به حدود 427 هزار بشکه در روز رسانده است.

اما خرید نفت هند از ایران در ماه دسامبر احتمال افزایش خواهد یافت، زیرا نفتکش ها در حال حمل حدود 4 میلیون بشکه نفت از بنادر ایران به سمت سواحل هند هستند.

کاهش خرید قابل توجه هند از ایران در ماه گذشته موجب شده تا سهم خاورمیانه از کل نفت وارداتی هند از 69 درصد در ماه اکتبر به 57 درصد در ماه نوامبر کاهش یابد. عراق همچنان بزرگترین تامین کننده نفت هند است و عربستان در رتبه دوم قرار دارد.

۱۳۹۶/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...