نسخه چاپی

طعنه مشاور سندرز به نیكی هیلی

مشاور سناتور ارشد آمریكایی ضمن اشاره به مرگ 10 زن یمنی در حمله عربستان سعودی به كاروان عروسی در مأرب، از موضع نماینده واشنگتن در سازمان ملل و اتهام‌زنی‌های اخیر او به ایران انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، در حالی که واکنش‌ها به اتهام‌زنی بی اساس اخیر نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران در موضوع یمن ادامه دارد، حمله ائتلاف عربستان سعودی به یک کاروان عروسی سبب شده که حتی در آمریکا هم از بی تفاوتی دولت این کشور درباره کشته شدن غیرنظامیان یمنی انتقاد شود.

صبح روز یکشنبه بود که رسانه‌ها گزارش دادند، جنگنده‌های عربستان سعودی یک کاروان عروسی را در «مأرب» هدف قرار دادند که طی آن 10 زن کشته شدند.

این اولین باری نیست که ائتلاف سعودی در حملات خود به یمن، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند و حتی سازمان ملل هم حملات به غیرنظامیان یمنی را محکوم کرده است.

مشاور «برنی سندرز» سناتور ارشد آمریکایی در واکنش به خبر حمله به یک کاروان عروسی در یمن، به نمایش تبلیغاتی نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران اشاره کرده است.

اظهارنظر مشاور سندرز در امور مربوط به سیاست خارجی در حالی صورت گرفته که خود این سناتور، بارها در انتقاد از مواضع عربستان سعودی و جنگ یمن، خواستار توقف فروش تسلیحات آمریکایی به ریاض شده است.

«مت داس» ضمن بازنشر توئیت خبر حمله ائتلاف عربستان سعودی به یک کاروان عروسی و کشته شدن 10 زن یمنی، با ادبیاتی کنایه‌آمیز نوشت: «احتمالا نیکی هیلی درباره موشکی که اینجا استفاده شد، کنفرانس خبری ترتیب نخواهد داد».

اظهارات ضد ایرانی اخیر خانم هیلی در حالی مطرح شده که خود حتی مقامات دفاعی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود، این اتهام‌زنی‌ها را تایید نکردند.

۱۳۹۶/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...