نسخه چاپی

قاضی پور در گفتگو با نما:

هدیه میلیاردی دولت به دلالان و واردكنندگان خودرو / واردات بیش از اندازه خودرو حاصل سیاست‌های غلط اقتصادی دولت است

عکس خبري -هديه ميلياردي دولت به دلالان و واردكنندگان خودرو / واردات بيش از اندازه خودرو حاصل سياست‌هاي غلط اقتصادي دولت است

عضو كمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت با سیاستی ناكارآمد در 5 سال گذشته برنامه مفیدی برای تغییر وتحول بازار خودرو نداشته و تنها با واردات بی ضابطه خودرو خارجی آنهم برای طبقه مرفه جامعه بازاردلالی عده ای خاص را برای دستیابی به سودهای میلیاردی گرم كرد.

نادر قاضی پور نماینده مردم آذربایجان غربی در خانه ملت با انتقاد از بازارسیاه ایجاد شده در کشور با افزایش قیمت خودروهای خارجی، گفت: دولت با سیاستی ناکارآمد در 5 سال گذشته برنامه مفیدی برای تغییر وتحول بازار خودرو نداشته و تنها با واردات بی ضابطه خودرو خارجی آنهم برای طبقه مرفه جامعه بازاردلالی عده ای خاص را برای دستیابی به سودهای میلیاردی گرم کرد.
وی با اذعان به اینکه سوءمدیریت در دولت مشکلات فراوانی بوجود آورده است، گفت: دولت طرح جامعی در صنعت خودروسازی ندارد و بدون برنامه و برآورد واقعی نیاز وتقاضا وبا تصمیمات غیر کارشناسی مدیران بی تجربه ای که با رانت سر کار آمده اند عمل می کند.
قاضی پور با ابراز تاسف ازعملکرد سیستم های نظارتی، عنوان نمود: خودرویی به قیمت چند برابر هزینه تولید در کشور فروخته می شود و هیچ برخوردی از سوی وزارت صنایع، شورای رقابت وسازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان بازرسی کل کشور صورت نمی گیرد در چنین شرایطی باید پرسید تعزیزاتی ها کجا هستند که خودروهای خارجی را چندبرابر قیمت تمام شده واردات و با کسب سود نجومی به مردم می فروشند؟
وی با اشاره به اینکه وارد کنندگان خودرو خارجی با کارت بازرگانی یک فرد روستایی مبادرت به واردات خودرو خارجی کرده اند، گفت: چرا باید واردات خودرو در کشور بی ضابطه باشد و دولت نظارتی بر این امر نداشته باشد.
وی افزود: اعمال نفوذ افرادی در پشت پرده تصمیم گیری های به ظاهر کارگشای دولت برای توقف واردات خودرو خارجی از چند ماه پیش چنین بازار پر سودی برای عده ای در تجارت خودرو مهیا کرد تا رانت خوارها ودلال ها میلیاردها میلیارد از سفره باز شده که ناشی از عدم نظارت دولت و وزات صنایع بر تصمیمات و برنامه های صورت گرفته بود سود ببرند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم نظارت بر قیمت خودرو های داخلی،گفت: اگر پولی که صرف واردات خودروهای خارجی شد در داخل کشور برای تولید داخلی صرف می شد خودرو سازهای داخلی می توانستند خودرو هایی با کیفیت بالا و قیمت پایین تولید کنند و کشور با واردات خودرو های خارجی که هیچ خدمات پس از فروشی برای آن تعریف نشده تبدیل به گورستان خودرو های وارداتی نشود.
وی با بیان ضرورت برخورد قانونی با متخلفان پشت پرده برای برهم زدن ثبات قیمت ها در کشور، گفت: دولت مسئول وضعیت پیش آمده است و باید با تجدید نظر در سیاست های خود ضمن حمایت از تولید داخل، واردات را سامان بخشیده وبا نظارت دقیق وپیش بینی شرایط موجود مانع از ایجاد بازار سود های نجومی برای شود.

۱۳۹۶/۱۰/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...