نسخه چاپی

اهداف سفر نتانیاهو به هند

نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد در سفر شش روزه به هند روابط تجاری و نظامی تل آویو با دهلی نو را گسترش دهد.

به گزارش نما، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل فردا یکشنبه سفر شش روزه خود به هند را آغاز خواهد کرد.

مقام های اسرائیلی و هندی بر این باورند که نتانیاهو قصد دارد در این سفر روابط تجاری و نظامی اسرائیل با هند را بیش از پیش توسعه دهد. این در حالی است که هند پیش از این یک قرارداد نظامی با اسرائیل را لغو کرده است.

اوایل ژانویه شرکت پیمانکار نظامی رافائل اسرائیل اعلام کرد که هند قرارداد 500 میلیون دلاری برای خرید موشک های هدایت شونده ضد تانک از اسرائیل را لغو نموده است. رسانه های خبری هند اعلام کرده اند که دهلی نو قصد دارد به جای موشک های اسرائیلی، از موشک های ضد تانک داخلی استفاده کند.

دانیل کارمون سفیر اسرائیل در دهلی نو در این باره گفت: اگر مشکلی وجود داشته باشد، این مشکل باید حل و فصل شود.

هند بزرگترین بازار تسلیحاتی اسرائیل به شمار می رود، هند هر سال بیش از یک میلیارد دلار تسلیحات نظامی از اسرائیل خریداری می کند. علی رغم لغو قرارداد موشک های ضد تانک، وزارت دفاع هند طی ماه جاری اعلام کرده است که دهلی نو قصد دارد 72 میلیون دلار موشک های سطح به هوای شرکت رافائل اسرائیل را خریداری کند.

روابط اسرائیل و هند از زمان به قدرت رسیدن نارندرا مودی در سال 2014 میلادی نزدیکتر شده است.

در این سفر یک هیات 130 نفره نخست وزیر اسرائیل را همراهی می کنند. هیات اسرائیلی قصد دارد غیر از شهر دهلی نو از شهرهای بمبئی و گجارات نیز دیدن کند.

گیلعاد کوهن معاون مدیر کل بخش آسیا اقیانوسیه وزارت خارجه اسرائیل گفت: هدف نخست وزیر و هیات همراه، گسترش روابط تجاری، سرمایه گذاری و گردشگری است.

دو طرف قصد دارند همکاری در زمینه های نفت و گاز، امنیت سایبری و پروژه های کشاورزی را در اولویت قرار دهند.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...