نسخه چاپی

درون نهاد امنیتی چه می‌گذرد؟

چرا خانواده آقای هاشمی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی شده‌اند؟

به نظر می‌رسد شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته است كه خانواده هاشمی رفسنجانی سخنگوی این شورا درباره پرونده فوت پدر باشند و از طرف این نهاد امنیتی، ابهامات جدیدی را به جامعه منتقل كنند.

به گزارش نما چندی است که خانواده هاشمی بازهم طبق روال مرسوم، حاشیه‌سازی را به‌عنوان تاکتیک خود برای تیتر شدن در رسانه‌ها انتخاب کردند و در اقدام جدید، هنوز به دنبال زنده نگه‌داشتن شایعات درباره فوت پدر هستند.

چندی پیش روزنامه آرمان به‌عنوان "معمای رادیواکتیو" نوشت:

فائزه دختر دیگر آیت‌ا... روایت دیگری داشت و با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور همه اعضای خانواده و برخی از اعضای شورای عالی امنیت برگزار شد به "اعتماد آنلاین" گفت:

"در این جلسه به ما اعلام کردند که بررسی نشان می‌دهد که در بدن پدر 10 برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است. البته اعلام کردند که در بدن مادر 3 برابر حد مجاز و در بدن خواهرم فاطمه نیز 1 برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است.» فائزه هاشمی با بیان اینکه البته به ما اعلام کردند که دلیل فوت این نبوده است، گفت: «آن‌ها گفتند نمی‌دانند منشأ رادیواکتیو کجا بوده است.»

فرزند آیت‌ا... هاشمی در پاسخ به‌این سؤال که آیا این پرونده در شورای عالی امنیت ملی بسته شد، گفت: «درباره اینکه این پرونده در شورای عالی امنیت ملی بسته شده است یا خیر اطلاعی به ما ندادند اما از صحبت‌های اعضای شورای عالی امنیت ملی در آن جلسه این‌طور بر می‌آمد که پرونده از نظر آنان مختومه شده است."

بعدازاین ادعا بود که بسیاری از وب‌سایت‌های ضدانقلاب و افراد مغرض، شایعات درباره کشته شدن هاشمی رفسنجانی را گسترش دادن و هیچ شخصی از سوی شورای عالی امنیت ملی وجود نداشت که به افکار عمومی بگوید آیا شورای عالی امنیت ملی چنین ادعایی کرده است یا خیر.

اخیراً نیز دختر دیگر هاشمی رفسنجانی، همان ادعا را تکرار کرده و مطلب دیگری بر آن افزوده است، فاطمه هاشمی در مصاحبه با جماران می‌گوید:

خواهر شما اعلام کرد که علاوه بر پدرتان در بدن شما و مادرتان هم وجود مواد رادیواکتیو گزارش شده است. شما این موضوع را از پزشکان شنیدید؟

ما پزشکی را ندیده‌ایم. این گزارشی بود که شورای عالی امنیت ملی داد و چندین بار هم از آن‌ها خواستیم که حداقل برای معالجه اطلاعات به ما بدهند تا بتوانیم به متخصص مراجعه کنیم. برای آن یکسری آزمایش‌های خاصی هست که هر جایی آن را انجام نمی‌دهند و بیشتر هم مکان‌های امنیتی این آزمایش‌ها را انجام می‌دهند و به همین خاطر ما هیچ اقدامی انجام ندادیم.

چطور شد که فقط شما و مادرتان آزمایش دادید و فقط شما را برای اسکن بردند؟

فقط از من و مادرم آزمایش گرفتند و ما را اسکن کردند. از ما سؤال کردند که چه کسی بیشتر با حاج آقا ارتباط داشته است که گفتیم اول مادرم بعد پرسیدند که چه کسی رفت و آمد بیشتری داشته که گفتم من! البته من اسم یکی دو نفر دیگر از بچه‌ها را دادم ولی آن‌ها را برای آزمایش نبردند. این چیزی است که برای ما بود و جوابی هم به این سؤال ندادند، حتی آن روزی که همه خانواده را جمع کردند و گفتند که علاوه بر ادرار، حوله بابا هم آلوده بوده است. این حوله‌ای است که به تنشان بوده و با آن ایشان را به بیمارستان آورده بودند. این موضوع را در آخرین جلسه‌ای که ما را جمع کردند، گزارش دادند.

یاسر هاشمی دیگر فرزند خانواده نیز، مطلب دیگری را از داخل شورای عالی امنیت ملی نقل کرد، وی درباره پرونده پدرش می‌گوید:

من شنیده‌ام که شورای عالی امنیت ملی نامه‌ای برای رئیس‌جمهوری نوشته و ارسال کرده است مبنی بر اینکه پرونده درگذشت آیت‌الله هاشمی در این شورا بسته شود، ولی رئیس‌جمهوری این مسئله را قبول نکرده و دوباره پرونده را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده است.

حال سؤال این است که چگونه یک خانواده از داخل یک نهاد امنیتی اخبار و اطلاع می‌دهند و جامعه را دچار ابهام می‌کنند و حتی صدای رسانه‌های بیگاه و ضدانقلاب را علیه انقلاب بلند می‌کنند، ولی هیچ‌کس از داخل شورای عالی امنیت ملی به مردم نمی‌گوید که چه اتفاقی افتاده است؟ بالأخره پرونده آقای هاشمی مختومه شده است یا هنوز آقایان مسؤول درباره فوت آقای هاشمی دچار ابهام و تردید هستند؟

آیا ماجرای رادیواکتیو درون خون آقای هاشمی صحت دارد؟ اگر صحت دارد چه ارتباطی با فوت آقای هاشمی دارد؟ اگر هیچ ارتباطی با مسئله فوت ندارد چرا به خانواده ایشان اجازه داده می‌شود در نقش سخنگوی شورای عالی امنیت ملی، این‌چنین افکار عمومی را به بازی بگیرند؟

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...