نسخه چاپی

عسگراولادی در گفتگو با نما:

حذف دلار از مبادلات اقتصادی كشور امكان پذیر است/بانك مركزی باید برای انعقاد قراردادهای غیردلاری با كشورهای دیگر جسارت خود را افزایش دهد

عکس خبري -حذف دلار از مبادلات اقتصادي کشور امکان پذير است/بانک مرکزي بايد براي انعقاد قراردادهاي غيردلاري با کشورهاي ديگر جسارت خود را افزايش دهد

رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: حذف دلار از معادلات اقتصادی می تواند برای اقتصاد كشور ما بسیار مفید فایده باشد و دارای اهمیت است.


اسدالله عسگراولادی رییس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفتگو با نما، با بیان اینکه حذف دلار از اقتصاد ایران میسر است، گفت: این اقدام می تواند برای اقتصاد کشور ما بسیار مفید فایده باشد و دارای اهمیت است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برای تحقق چنین امری مشکلاتی وجود دارد، اظهار داشت: استاندارد فروش نفت در بورس های جهانی به دلار وابسته است و همان طور که می دانیم قراردادهای نفتی به گونه ای است که برداشت نفت از روز اول قرارداد محاسبه می شود و نرخ محاسبه همیشه با دلار است.
وی با اشاره به اینکه خرید و فروش ایران در نفت به صورت مستقیم صورت می گیرد، اذعان داشت: بانکهای آمریکایی در حال حاضر دخالت می کنند اما به دلیل خرید و فروش مستقیم ما دیگر کاری با آنها نداریم و دخالتی هم نمی توانند بکنند.
عسگراولادی با بیان اینکه ما می توانیم با قرارداد دوجانبه مالی پول دو کشور را مبادله کنیم، تصریح کرد: این پیمان با نرخ تثبیت شده ای که بین دو بانک مرکزی منعقد می شود، باعث ضرر مردم نخواهد شد و نرخ مبادله را هر 6 ماه یکبار می توانند تعیین کنند.
وی افزود: بانک مرکزی ما باید جرات و جسارت خود را افزایش دهد و در عقد قرارداد با هر کشوری توازن و نزدیکی ایجاد کند.
وی با تاکید بر اینکه بعد از گذشت سالها از پیروزی انقلاب قدرت نظامی، سیاسی منطقه از آن ایران است، بیان داشت: تمام هدف ما از به وجود آوردن انقلاب در ایران این بود که خود را از غرب جدا کنیم و با کشورهای همسایه خود تعاملات خوبی را جهت پیشرفت اقتصادی برقرار کنیم.
رییس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: اقتصاد ما نیز از این جهت می تواند منفعت ببرد که دست بانک های دیگر کوتاه می شود تا ایران را تحت فشار قرار ندهند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم ملتی باشیم که با تکیه بر توانمندی های خود اقتصاد پویایی داشته باشیم، باید تصمیم وعزم جدی در جدا شدن از وابستگی های ارزی داشته باشیم که همین امر به جدایی از سلطه جهانی نیز منجر خواهد شد.

۱۳۹۶/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...