نسخه چاپی

گاف ترامپ درباره جنگنده «اف-۵۲»

رئیس‌جمهور آمریكا در كنفرانس خبری با همتای نروژی خود با لحنی مفتخرانه از فروش جنگنده‌هایی به این كشور خبر داد كه وجود خارجی ندارند.

به گزارش نما، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام اینکه ایالات متحده به نروژ جنگنده‌های اف-52 داده، بار دیگر جنجال آفرید.

به نوشته «سی‌ان‌ان»، ترامپ روز چهارشنبه در جریان کنفرانس خبری با نخست‌وزیر نروژ اعلام کرده بود که آمریکا اولین جنگنده‌های اف-52 و اف‌-35 را تحویل نروژ داده و با لحنی مفتخرانه از فروش 10 میلیارد دلاری این جنگنده‌ها به متحدنظامی خود سخن گفته بود.

سی‌ان‌ان می‌نویسد: «شیفتگی ترامپ برای تبلیغ فروش تجهیزات نظامی خارجی مسئله‌ای است که در طول مدت حضورش در کاخ سفید کاملاً عیان شده، اما اظهارات جدید او، به دلیل یک مشکل اساسی شگفتی‌ساز شده است: هیچ شواهدی مبنی بر اینکه چنین جنگنده‌ای وجود خارجی دارد، موجود نیست.»

واشنگتن‌پست نوشت: «آیا اف‌-52 یک جت پیشرفته با قابلیت مقابله با نظایر روسی‌اش است؟ آیا این خدعه‌ای برای فریب دادن تحلیلگران اطلاعاتی است؟ هیچ‌کدام از اینها درست نیست. اف‌-52 یک جت ساختگی است که اگر شما اهل بازی باشید و Call of Duty بازی کرده باشید، می‌توانید آن را به پرواز در بیاورید: آنها جنگ‌افزارهای پیشرفته‌ای هم هستند».
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...