نسخه چاپی

۱۱ دلیل ۱۰۰ نماینده مجلس برای استیضاح حجتی

دلایل بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس برای استیضاح حجتی وزیر جهاد كشاورزی، منتشر شد.

به گزارش نما، اکبری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با ارسال تصویر نامه بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس در کانال فضای مجازی خود، دلایل مجلس برای درخواست استیضاح حجتی وزیر جهاد کشاورزی را منتشر کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

سلام‌علیکم

احتراما به استناد بند یکم اصل اصل هشت قانون اساسی و ماده ۲۲۲ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی و حدیث نبوی که می‌فرماید: «از دری که فقر آید از در دیگر آن ایمان می‌رود» و با تاکید بر اینکه به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی که می‌فرماید کشاورزی محور استقلال کشور است و امنیت غذایی پایه امنیت ملی کشور است، اینجانبان نمایندگام مردم در مجلس به دلایل ذیل تقاضای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی را اعلام می‌داریم.

۱- عدم توانایی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی به علت واردات بی‌رویه و متضرر شدن کشاورزان و عدم توانایی ایجاد بازارهای صادراتی

۲- عدم توجه به گزارش سازمان بازرسی در تخلفات مالی شرکتهای تابع وزارت جهت کشاورزی و عدم اجرای بند ۴۴ قانون اساسی و در واگذاری شرکتهای تابع وزارت جهاد کشاورزی همچون جهاد استقلال مادر تخصصی، صندوق حمایت و شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت خدمات بازرگانی، شرکت شهرکهای کشاورزی، سازمان تعاون روستایی، بانک کشاورزی و خدمات حمایتی استفاده از افراد بازنشسته در وزارتخانه.

۳- عدم توجه در جذب بودجه مصوب و خط اعتباری وزارت جهاد کشاورزی

۴- عدم اجرای الگوی کشت و عدم حمایت جدی از کشاورزیان با سیاست‌گذاری در نحوه مناسب کشت در کشور.

۵- عدم کنترل قیمت شکر و ورشکستگی کارخانجات قند و شکر و چغندر کاران که در اثر بی‌موقع شکر صورت گرفت.

۶- عدم توجه در مراکز استراتژی و زیرساختهای کشاورزی همچون مرغ لاین، اصلاح نژادهای دامی بومی و گیاهی کشور و واردات بی‌رویه بذرهای خارجی که بشدت کشور را وابسته نموده است.

۷- عدم توجه به صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در کشور و عدم فرهنگسازی شناخت بازارهای هدف محصولات کشاورزی و نحوه تولید محصولات صادرات محور توسط معاونت‌های تحقیقاتی وزارت جهاد کشاورزی جهت اشاعه فرهنگ تولید صادراتی و شناخت بازارهای صادراتی محصولات صادراتی کشور و نداشتن برنامه‌ای برای مشوق‌های صادراتی.

۸- عدم سرمایه‌گذاری زیرساختی و تولیدماشین‌آلات مدرن کشاورزی در کشور که بتواند میزان ضایعات برداشت محصولات کشاورزی را کاهش دهد.

۹- عدم دفاع از کشاورزان در مسئله استفاده بهینه از آب و عدم توجه به برنامه‌های زیرساختی آب همچون به وجود آمدن چرخش آب شیرین که بودجه‌ای برای آن از صندوق توسعه ملی به میزان ۸ میلیارد دلار در نظر گرفته شده بود و در سرفصل‌های دیگری هزینه گردید.

۱۰- عدم استفاده از مدیران باسابقه در سازمانهای تخصصی چون سازمان دامپزشکی کشور.

۱۱- بی‌تفاوتی نسبت به کمیسیون تخصصی، توهینی به یک جمعیت علمی است.

بنابراین گزارش، حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس درباره زمان استیضاح وزیر جهاد کشاورزی گفت: قطعا پس از بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ در پارلمان نشست طراحان استیضاح با وزیر کشاورزی برای بررسی محورهای استیضاح برگزار می‌شود.

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...