نسخه چاپی

دعوای موادفروشان به خون نشست

دعوا بر سر تصاحب محل فروش موادمخدر در محدوده اتوبان شهید اشرفی اصفهانی رنگ خون گرفت و به قتل موادفروش ۲۴ ساله منجر شد.

به گزارش نما، ساعت ۲۳:۴۵ روز 25 مردادماه مرد جوانی با مراجعه به واحد گشت کلانتری ۱۴۰ باغ فیض به ماموران اعلام داشت چند نفر از دوستان برادرم طی تماس تلفنی به من خبر دادند که برادرم در محدوده اشرفی اصفهانی، با ضربات چاقو مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در حال حاضر برادرم در بیمارستان است.

با حضور ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض در بیمارستان به آن‌ها اعلام شد که مجروح صحنه درگیری به نام مجید ۲۴ ساله بر اثر اصابت ضربات جسم تیز فوت کرده است. با اعلام این خبر، پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" تشکیل و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برادر مقتول در اداره دهم پلیس آگاهی حاضر شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: حدود ساعت ۸ شب برادرم به صورت تلفنی با شخص غریبه‌ای صحبت کرد و پس از آن با خودرو سمند من، از خانه خارج شد؛ طی این مدت چند بار با گوشی تلفن همراه برادرم تماس داشتیم، اما او پاسخگوی تماس‌های من و خانواده نبود تا اینکه نهایتا پس از گذشت چند ساعت، فرد ناشناسی جوابگوی تلفن همراه برادرم شد و اعلام داشت که این آقا در خیابان اشرفی افتاده و چاقو خورده است؛ بنده بلافاصله خودم را به نشانی محل رسانده و برادرم را به بیمارستان رساندم، اما پس از گذشت چند ساعت به ما اعلام کردند که وی فوت کرده است.

کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی اظهارات برادر مقتول و همچنین فاصله زمانی محل سکونت خانواده مقتول با محل حادثه اطمینان پیدا کردند که برادر مقتول تمامی ماجرای شب حادثه را برای آن‌ها بیان نکرده است؛ لذا بار دیگر تحقیقات از برادر مقتول در دستور کار قرار گرفت و اینبار کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول و برادرش در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارند و شب جنایت نیز این دو با گروه دیگری از فروشندگان موادمخدر بر سر تصاحب محل خرید و فروش مواد درگیر شدند که نهایتا مقتول توسط گروه رقیب به قتل رسیده است.

برادر مقتول اینبار در اظهاراتش، در خصوص شب جنایت به کارآگاهان گفت: حدود یک هفته‌ای بود که من و برادرم در محدوده اتوبان اشرفی اصفهانی مواد می‌فروختیم. شب حادثه، حدودا ساعت ۱۰ شب بود که صدای ایست شنیدیم از ترس دستگیری توسط مأموران به سرعت از محل متواری شدیم، اما پس از گذشت مدت کوتاهی، برادرم که به موضوع شک کرده بود مجددا به محل برگشت و متوجه شدیم کسانی که ما تصور کرده بودیم مأمور هستند در واقع رقبای ما در فروش موادمخدر هستند؛ برادرم به یکی از آن‌ها به نام منوچهر۳۰ ساله نزدیک و در ادامه با یکدیگر درگیر شدند؛ منوچهر، چندین ضربه‌ چاقو به برادرم زد و به سرعت از محل فرار کرد؛ زمانیکه برادرم را به بیمارستان رساندم، برادرم پس از گذشت چند ساعت و به علت شدت جراحات فوت کرد.

برادر مقتول در اظهاراتش عنوان کرده بود که فرد دیگری به نام "فرهاد" که او نیز در زمینه خرید و فروش موادمخدر فعالیت دارد، در زمان درگیری به همراه منوچهر بوده است؛ فرهاد در منطقه قلعه حسن خان شناسایی و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

فرهاد پس از اطلاع از موضوع پرونده در اظهاراتش به کارآگاهان عنوان داشت که شب حادثه به همراه تعدادی از دوستانش در محدوده اتوبان چمران حضور داشته و به هیچ عنوان در درگیری بین مجید و منوچهر دخالتی نداشته است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اداره دهم ضمن شناسایی خودرو سواری پراید متعلق به منوچهر و ثبت دستور توقیف آن در سیستم جامع پلیس، اقدام به شناسایی محل تردد منوچهر در شهر قدس کرده؛ با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان اعزام و سرانجام روز پنج شنبه موفق شدند او را دستگیر کنند.

در زمان دستگیری منوچهر، برادرش به نام آرش ۱۹ ساله و یکی از دوستانش به نام صابر ۲۵ ساله سعی داشتند تا ضمن درگیری با کارآگاهان مانع از دستگیری منوچهر شوند که البته توسط کارآگاهان دستگیر و به همراه متهم اصلی پرونده به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

قتل به خاطر تصاحب جای فروش مواد مخدر

منوچهر در اظهارات اولیه منکر هرگونه درگیری و حتی داشتن آشنایی با مقتول و همچنین فعالیت غیرقانونی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر شد، اما نهایتا پس از مواجهه حضوری با برادر مقتول و ارائه مستندات غیرقابل انکار در خصوص فعالیت در زمینه خرید و فروش موادمخدر، نهایتا به درگیری منجر به جنایت و ارتکاب قتل با انگیزه تصاحب محل خرید و فروش موادمخدر اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:متهمان پرونده با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده در اختیار اداره دهم قرار گرفته؛ همچنین تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر افراد حاضر در درگیری منجر به قتل در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

۱۳۹۶/۱۰/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...