نسخه چاپی

كدام ایرلاین ركورددار بیشترین تأخیر است؟

براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی در آذر سال جاری ایران ایر،بالاترین میزان تاخیر را برای خود به ثبت رسانده و در این میان ایرلاین آسمان با 1028پرواز ركورد دار بیشترین تعداد پرواز بوده است.

به گزارش نما،‌ براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عملکرد فرودگاه مهرآباد در آذر ماه سال جاری، هواپیمایی آتا ایر با تاخیر 72 درصدی در پروازها، رتبه اول تاخیر را در آذر ماه سال جاری به خود اختصاص داده است.

به علاوه شرکت هواپیمایی آتا ایر در ماه فوق 626 پرواز در فرودگاه مهر آباد داشته که از این میان 28 درصد پروازها به موقع و 72 درصد با تاخیر صورت گرفته و در مجموع 448 سورتی پرواز داشته است.

این در حالی است که هواپیمایی ایران ایر در آذر ماه دارای بالاترین میزان تاخیر با رقم حدود 65 درصد در آذر ماه بوده و 759 پرواز در فرودگاه مهر آباد به ثبت رسانده است، که از این نظر نیز در رتبه دوم تعداد پروازها پس از آسمان قرار دارد در این میان سورتی این پرواز 493 ، پرواز به موقع 35 درصد و پرواز با تاخیر 65 درصد بوده است.

همچنین ایرلاین های قشم ایر، کیش ایر و آسمان 59 درصد تاخیر پروازهای آذر ماه را به خود اختصاص داده اند و ایرلاین آسمان با 1028 پرواز رکورد دار بیشترین تعداد پرواز را بوده که از این میان، 421 سورتی پرواز را به موقع (41 درصد) و 607 سورتی پرواز(59 درصد) را نیز به صورت تأخیردار انجام داد.

سومین ایرلاین کشور در آذرماه از نظر تعداد تأخیرات پروازی، نفت ایر است که 64 درصد پروازهای خود را به صورت تأخیردار به سرانجام رساند. این میزان تأخیر از مجموع ۱۴۹ پرواز با هواپیماهای نفت حاصل شده که 54 سورتی پرواز (36 درصد) به موقع و 95 سورتی پرواز (64 درصد) را با تأخیر انجام داده است.

به علاوه قشم ایر و کیش ایر نیز به ترتیب 420 و 423 پرواز را در مجموع در فرودگاه مهرآباد به انجام رساندند که هر دوی این ایرلاین ها 248 سورتی پرواز تأخیردار داشتند.این در حالی است که هواپیمایی پویا ایر در این ماه تنها 7 پرواز داشته که 6 سورتی پرواز آن به موقع و یک پرواز نیز با تأخیر بوده است که به همین دلیل بهترین عملکرد را میان ایرلاین های کشور با 14 درصد تأخیر پروازی داشته است.

هواپیمایی معراج که در چند ماه گذشته همواره رکورددار انجام پروازهای به موقع بود که در ماه گذشته با داشتن 51 درصد تأخیرهای پروازی جزء ایرلاین های دارای بیش از 50 درصد تأخیرهای پروازی محسوب می شود.

گفتنی است، اترک ایر با داشتن 3 فروند هواپیمای با میانگین سنی 24.6 سال که تنها 2 فروند آن فعال است، در سال های قبل نیز به کرات دچار لغو پرواز شده است.
منبع: میزان

۱۳۹۶/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...