نسخه چاپی

آخرین وضعیت پرونده موسسات مالی در قوه قضاییه

سخنگوی قوه قضاییه گفت: مگر می شود به این همه تعاونی مجوز داده شود و بعد هم از مجوز خودشان تخطی كنند و هیچ اقدام و نظارتی صورت نگیرد؟

به گزارش نما، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه ظهر امروز در صد و بیست و سومین نشست خبری خود در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شکایت سازمان دیده‌بان شفافیت علیه مسئولان بانک مرکزی و وزارت تعاون در خصوص موسسات مالی گفت: از آن تشکیلات گزارشی رسیده است اما اینکه این مقامات احضار یا دعوت شدند، اطلاع ندارم.

وی ادامه داد: وزارت تعاون سابق و فعلی در مورد تشکیل تعاونی‌های اعتباری و عدم نظارت و رها شدنشان، باید پاسخگو باشند.

اژه‌ای گفت: مگر می شود به این همه تعاونی مجوز داده شود و بعد هم از مجوز خودشان تخطی کنند و هیچ اقدام و نظارتی صورت نگیرد؟

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در حال حاضر مسئله تعاونی‌های اعتباری در سه قوه مطرح و از هر قوه نمایندگانی تعیین شده و هر هفته حداقل یک جلسه تشکیل می‌شود و بانک مرکزی هم به طور جد به میدان آمده است.

وی افزود: اخیراً علاوه بر آن در هفته گذشته، یک کارگروهی تشکیل شد تا بر اجرای تصمیمات اتخاذ شده، نظارت کنند. چون مردم می‌گفتند تصمیمات اتخاذ شده وقتی به بانک می رویم، اجرا نمی‌شود.

اژه‌ای تصریح کرد: کار دیگری که در دستور کار قرار گرفته، این است که آیا واقعاً اموالی وجود دارد که تاکنون شناسایی نشده است؟

وی ادامه داد: از همه جا کمک خواسته شده اموال این افراد تا حد مقدور شناسایی شود. در حال حاضر کار سنگینی در رابطه با شناسایی اموال صورت می گیرد و قرار شده بانک مرکزی خط اعتباری هایی را در ازای اموال شناسایی شده، اختصاص دهد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: امیدواریم در آینده مبلغ بیشتر و به افراد بیشتری پرداخت شود و نهایت کار در این ارتباط صورت می گیرد. امیدواریم این موسسات عبرتی برای بخش های نظارتی داخلی باشد.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۱۰/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...