نسخه چاپی

حسن بیگی در گفتگو با نما:

دستگاه دیپلماسی میتوانست عملكرد بهتری در پیگیری حادثه سانچی انجام دهد

عکس خبري -دستگاه ديپلماسي ميتوانست  عملکرد بهتري در پيگيري حادثه سانچي انجام دهد

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به اینكه وزارت امور خارجه و سفیر ایران در چین پیگیری های لازم را انجام دادند و گزارش پیگیری های خود را لحظه به لحظه به مجلس شورای اسلامی ارائه كردند اما انتظار می رفت كه این مساله روند بهتری را طی كند و شاهد چنین حادثه ی دلخراشی نباشیم.

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کشتی نفتکش حادثه دیده تحت مالکیت سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، گفت: دلیل معرفی وزیر کار از سوی هیئت دولت و اعزام ایشان به کشور چین برای بررسی مسائل به وجود آمده همان موضوع سهم تامین اجتماعی در این کشتی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه این حادثه باید از سوی دو مرجع حقوق بین المللی و قانونی پیگیری شود، اظهار داشت: از طریق آمارهای موجود و جعبه سیاه واقع در کشتی اطلاعات در اختیار این دو مرجع قرار می گیرد تا موضوع را موشکافانه تر مورد بررسی قرار دهند.
وی افزود: در همین راستا جمهوری اسلامی برای احقاق حق باید پیگیری های لازم را انجام دهد و تحرک بیشتری را نسبت به این مساله در این مقطع نشان دهد.
وی با تاکید بر نقش موثر دستگاه دیپلماسی در پیگیری چنین حوادثی، اذعان داشت: با توجه به اینکه وزارت امور خارجه و سفیر ایران در چین پیگیری های لازم را انجام دادند و گزارش پیگیری های خود را لحظه به لحظه به مجلس شورای اسلامی ارائه کردند اما انتظار می رفت که این مساله روند بهتری را طی کند و شاهد چنین حادثه ی دلخراشی نباشیم.
حسن بیگی بیان داشت: شرایط منطقه مورد نظر و میعانات گازی موجود در این کشتی نیاز به کارشناسی های دقیق تر و بیشتری داشت که متاسفانه این کار به نحو احسن صورت نگرفت.
وی با تاکید بر اینکه موضوع نحوه برخورد کشتی نفتکش با کشتی چینی نیاز به بررسی بیشتری دارد، عنوان داشت: این مساله از نظر تخصصی، فنی و حقوقی باید به نوعی مشخص شود که خدایی ناکرده جمله ای بیان نشود که باعث تضییع حقوق کسی شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج مجلس با اشاره به اینکه مساله کشتیرانی در کشور با بحث راه ها مرتبط است، یادآور شد: به نظر می رسد وزارت راه نیز باید ورود خود در این بخش را داشته باشد کما اینکه قبل از این نیز باید برای بررسی مساله اقداماتی را انجام می داد.

۱۳۹۶/۱۰/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...