نسخه چاپی

قناعتی در گفتگو با نما:

تلاش برای لغو عجولانه طرح 40ساله/ طرح جدید ترافیك برای پولدارها است

عکس خبري -تلاش براي لغو عجولانه طرح 40ساله/ طرح جديد ترافيك براي براي پولدارها است

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: به نظر می رسد طرح مربوط به 40 سال گذشته نمی تواند با یك طرح تازه متولد شده طی سه ماه جا به جا شود و نشان از آن دارد كه این طرح عجولانه است و هیچ گونه حركت علمی و تجربی در آن مستتر نیست

ابوالفضل قناعتی عضو سابق شورای شهر تهران در گفتگو با نما با اشاره به طرح اخیر شهرداری مبنی بر تغییر ماهیت طرح ترافیک، گفت: با توجه به اینکه شورای شهر دوره چهارم حدود 5 ماهی است که شورا را تحویل داده است، باید گفت که تا پیش از این چنین طرحی وجود نداشته است.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حدود 3 ماهی است که بر روی این طرح کار شده است، اظهار داشت: به نظر می رسد طرح مربوط به 40 سال گذشته نمی تواند با یک طرح تازه متولد شده طی سه ماه جا به جا شود و نشان از آن دارد که این طرح عجولانه است و هیچ گونه حرکت علمی و تجربی در آن مستتر نیست.
وی با اشاره به اینکه تهران یک کلان شهر محسوب می شود و هرگونه تحرکی می تواند با بازخورد منفی مواجه شود، اذعان داشت: من فکر می کنم این طرح می بایست به صورت پایلوت در جایی دیگر به صورت امتحانی اجرایی می شد و اگر از آن بازخورد مثبتی دریافت میشد در تهران اجرایی می کردند.
قناعتی با بیان اینکه حدود 3 میلیون خودرو به صورت ثابت در شهر تهران در حال تردد هستند، عنوان داشت: اگر با تصمیم جدید شهرداری برای طرح ترافیک 10 درصد از این خودروها بخواهند در شهر تهران و در محدوده طرح حاضر شوند چیزی در حدود 300 هزار خودرو وارد طرح می شوند و با توجه به شکل هندسی طرح که مورد بررسی قرار گرفته است، در حال حاضر تنها مجوز 100 هزار خودرو به محدوده طرح ترافیک داده ایم.
وی در بیان مشکلات احتمالی این طرح گفت: با ورود سه برابری خودرو ها نسبت به قبل، کسب و کار دچار مشکل خواهد شد و علاوه بر این در محدوده طرح عدم وجود پارکینگ برای این تعداد خودرو وجود دارد و هیچ ظرفیت اضافه ای برای این مساله پیش بینی نشده است.
عضو سابق شورای شهر تهران افزود: مهمترین بحث آلودگی شهر است که همین الان با وجود 100 هزار خودرو موجود در محدوده طرح بیشترین میزان آلودگی را برای مرکز شهر رغم زده است که با سه برابر شدن این تعداد خودرو مسلما آلودگی مرکز شهر نیز سه برابر خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تاکید کرده است که این طرح عادلانه است و همه می توانند وارد طرح ترافیک شوند، تصریح کرد: اگر این طرح عدلانه است نباید پولی دریافت شود، مضافا بر اینکه کسانی که دارای چندین خودرو هستند واز توان مالی خوبی برخوردارند استفاده بیشتری می برند اما افراد دیگر با یک خودرو نمی توانند از این طرح بهره ای ببرند.
وی در پایان با اشاره به اینکه پلیس راهور مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده و شورای عالی ترافیک نیز پاسخی نداده است، خاطر نشان کرد: از شهرداری و اعضای محترم شورای شهر خواهشمندیم که اجازه دهند طرح ترافیک گذشته کماکان در سال 97 اجرایی شود و درطی این یکسال با برگزاری نشست های تخصصی و استفاده از کارشناسان طرح جدید را بررسی بیشتری کنند تا به نتیجه مطلوب برای حل مشکل ترافیک و آلودگی شهر تهران برسیم و به حمل و نقل عمومی نیز بهای بیشتری بدهیم.



۱۳۹۶/۱۰/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...