نسخه چاپی

مقام‌های كاخ سفید راهی آنكارا می شوند

وزیر خارجه آمریكا و مشاور امنیت ملی كاخ سفید قرار است طی روزهای آینده به آنكارا سفر كنند.

به گزارش نما، یک منبع دیپلماتیک ترکیه روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید طی روزهای آینده به آنکارا پایتخت ترکیه سفر خواهند کرد.

این منبع دیپلماتیک که خواسته است نامش فاش نشود، تصریح کرد: تیلرسون و مک مستر قصد دارند با همتایان ترک خود دیدار و گفتگو کنند. این دو مقام ارشد آمریکایی قرار است هفته آینده وارد آنکارا شوند.

سال گذشته تیلرسون اواخر مارس و اوایل جولای به ترکیه سفر کرده بود. روابط ترکیه و آنکارا طی ماه های اخیر به شدت تیره و تار شده است و اوج تنش در روابط دو کشور بر سر حمایت آمریکا از کردهای پی وای دی- پ ک ک است که از سوی ترکیه در فهرست سازمان های تروریستی قرار گرفته است ولی آمریکا این سازمان را یک متحد اصلی خود در مقابله با تروریست های داعش می داند.

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در سخنانی تاکید کرده است که آنکارا به رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا خواهد گفت که دو کشور باید اعتماد مشترک آسیب دیده را ترمیم کنند.

ارتش ترکیه از روز شنبه یکم بهمن ماه عملیاتی را به نام «شاخه زیتون» با هدف بیرون راندن شبه نظامیان وابسته به «یگان های مدافع خلق» در ناحیه عفرین آغاز کرده است. ترکیه گروه «یگان های مدافع خلق» را تشکیلاتی تروریستی می داند و بارها از حمایت های آمریکا از این گروه انتقاد کرده است.

چاوش اوغلو تاکید کرد: اعتماد ما آسیب دیده است. ما باید اعتمادمان را ترمیم کنیم. تماس ها بین ما بسیار مهم است. زمانی که تیلرسون به ترکیه بیاید، ما این ایده ها را با او در میان خواهیم گذاشت. ما انتظارات خود را به اشتراک خواهیم گذاشت.

البته وزیر خارجه ترکیه به زمان دقیق سفر تیلرسون و مک مستر اشاره ای نکرده است.

چاوش اوغلو گفت: آمریکا باید نگرانی های ما را درک کرده و آنها را حل و فصل کند. شما در حال همکاری با سازمان تروریستی هستید و این یک تهدید علیه ما است.


۱۳۹۶/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...