نسخه چاپی

تركیه رهبر حزب دموكراتیك تركیه را بازداشت كرد

دولت تركیه 'محمد آرصلان' از رهبران حزب 'مناطق دموكراتیك تركیه' (د.ب.پ) را به اتهام 'انتشار مطالبی علیه عملیات عفرین در شبكه های اجتماعی ' دستگیر كرد.

به گزارش نما، در پی آغاز تحقیقات قضایی از مخالفان عملیات عفرین، دادستانی دیاربکر قرار بازداشت محمد آرصلان از رهبران حزب مناطق دموکراتیک ترکیه (د.ب.پ) را به اتهام 'انتشار مطالبی علیه عملیات عفرین ' در شبکه های اجتماعی صادر کرد که در پی آن، وی عصر دیروز (سه شنبه) در منطقه مرکزی کایاپینار دیاربکر دستگیر شد.

عملیات ارتش ترکیه در عفرین واقع در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه (30 دی ماه) آغاز شده است.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی ترک مشارکت دارند.

همزمان با آغاز این عملیات، بسیاری از مخالفان این اقدام در داخل ترکیه دست به اعتراض خیابانی و یا انتشار مطالب انتقادی علیه عملیات عفرین زدند و آن را حمله علیه کُردها دانستند. در مقابل دولت ترکیه نیز به منظور سرکوب اعتراضات، شمار زیادی از افراد از جمله چند روزنامه نگار را دستگیر کرد.

دولت آنکارا هدف از این عملیات را نابودی نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (پ.ی.د)، 'یگان‌های مدافع خلق سوریه' (ی.پ.گ) و 'داعش' در عفرین عنوان کرده است.

مقام های آنکارا، شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (ی.پ.گ)، را متهم می کنند که با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارد و آن را شاخه سوری این گروه می نامند.

مقامات ترکیه ادعا کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب نیروهای کرد، منطقه را ترک خواهند کرد.

۱۳۹۶/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...