نسخه چاپی

ابطحی در گفتگو با نما:

هدف طرح كارورزی ارزان‌سازی نیروی كار است/ طرح كارورزی دولت كمكی به حل مشكل اشتغال نخواهد كرد

عکس خبري -هدف طرح کارورزي ارزان‌سازي نيروي کار است/ طرح کارورزي دولت کمکي به حل مشکل اشتغال نخواهد کرد

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: طرح كارورزی دولت برای رفع مشكلات معیشتی وازدواج جوانان بیهوده به نظر می رسد چرا كه نمی تواند بحران بیكاری را به صورت واقعی حل كند و تنها شخصیت جوانان را زیر سوال برده وآنان را به نیروی كار ارزان تبدیل می كند.

سید محمد جواد ابطحی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به طرح کارورزی دولت گفت: به نظر می رسد این طرح سرکاری است وایجاد اشتغال نخواهد کرد واز لیسانسه ها به عنوان نیروی کار ارزان استفاده خواهد شد.
وی عنوان نمود: طرح کارورزی دولت برای رفع مشکلات معیشتی وازدواج جوانان بیهوده است و نمی تواند بحران بیکاری را به صورت واقعی حل کند با این طرح تنها شخصیت جوانان زیر سوال رفته وناامیدی رواج می یابد.
وی با تاکید بر اینکه بحث اشتغال وبیکاری وشغل های کاذب یکی از ابر چالش های کشور به حساب می آید ُاذعان داشت: برای بیکاران دارای مدرک لیسانس به بالا باید فکری اساسی کرد و ادامه این روند نه به نفع کشور است نه به نفع مردم.
وی در تشریح طرح کارورزی دولت تصریح نمود: طرح دولت این است که با طرح کارورزی فعلا جوانان بیکار با بیمه بیکاری مشغول به کار شوند و دولت به کسانی که این افراد را به کار می گیرند یارانه کار بدهد به ظاهر خوب است ولی با توجه به اینکه سبب افزایش سن جوانان شده و درآمد اندک آن کفاف زندگی ومعاش جوانان را نمی دهد و جوان را تبدیل به نیروی کار ارزان قیمت برای عده ای می کند قطعا به نفع جوانان نبوده و نتیچه بخش نیست.
وی افزود: دولت باید فکری اساسی کند و با جدی گرفتن بحث تولید و رونق اقتصاد و جلوگیری از واردات بی رویه و قاچاق، اشتغال حقیقی برای جوانان توأم با امنیت شغلی ایجاد کند.
ابطحی با تاکید بر اینکه امروز بسیاری از جوانان کشور ما هم که سرکار هستند امنیت شغلی ندارند و غالبا" قراردادی کار می کنند، خاطر نشان کرد: این افراد همواره نگران هستند که قراردادشان تمدید نشده و تعدیل شوند لذا نمی توانند برای تشکیل زندگی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه پول پاشی دولت با عدم نظارت موثر در مشاغل خانگی وخود اشتغالی موثر در رفع بیکاری نیست،گفت: باید در بخش صنابع کوچک به کارگاه های کوچک تسهیلات تعلق یابد با واردات بی رویه وقاچاق کالا مقابله جدی شود و بروکراسی اداری رفع شود تا امیدی به اشتغال جوانان در کشور پ ایجاد شود.
وی ادامه داد: تقویت بخش خصوصی برای جذب بیکاران از سوی دولت نیز می تواند معضل بیکاری جوانان دهه 60 را حل کند چرا که در بخش خصوصی سن مهم نیست وکارایی فرد دارای اهمیت است و باید به تقویت کارایی جوانان این دهه وایجاد تشویق وترغیب بخش خصوصی برای جذب جوانان این دهه بپردازیم.
وی در پایان یادآور شد: در کمیسیون اجتماعی به دنبال رفع مشکلات بیکاری جوانان هستیم ولی این کار نیازمند هماهنگی در سیاست هاست ،ممانعت از افزایش حقوق های بالا ومالیات های پلکانی و ممنوعیت و عدم بکار گیری بازنشستگی در حال بررسی است تا به استخدام نیروهای جدید کمک شود که لازمه ان عزم واراده و جدیت در دولت را می طلبد.

۱۳۹۶/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...