نسخه چاپی

كره جنوبی با "كیم جونگ اون"مهربان می شود

كره‌جنوبی امروز چهارشنبه اعلام كرد تامین سوخت درخواستی از طرف كره‌شمالی برای كشتی حامل بیش از ۱۰۰ هنرمند همسایه شمالی خود برای حضور در بازی‌های زمستانی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گزارش نما، تامین سوخت درخواستی کره‌شمالی قطعا تصمیم‌گیری سختی برای سئول است زیرا این نگرانی وجود دارد که کره‌شمالی از المپیک زمستانی برای تضعیف تحریم‌های بین‌المللی تحت امر آمریکا و فشار علیه پیونگ‌یانگ برای دست کشیدن از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود سوءاستفاده کند.

بائک تائه-هیون، سخنگوی وزیر اتحاد سئول گفت کره‌شمالی از کره‌جنوبی خواسته است تا سوخت کشتی ۹۷۰۰ تنی را تامین کند. او نگفت که کره‌شمالی چه میزان سوخت خواسته است. همچنین مشخص نیست که این کشتی چه مدت اقامت خواهد داشت. بائک گفت: با ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای مرتبط درباره تامین سوخت کشتی مذکور رایزنی می‌کنیم تا مشکلی بابت تحریم‌ها رخ ندهد.

به گفته او، این کشتی حامل ۱۱۴ تن از اعضای یک گروه هنری عصر سه‌شنبه وارد بندری در شرق کره‌جنوبی شد و آنها قرار است پنج‌شنبه اجرایی در گانگنئونگ، واقع در ساحل شرقی کره‌جنوبی و در ۱۱ فوریه اجرایی در سئول داشته باشند. در حالی که این هنرمندان امروز چهارشنبه کشتی را ترک می‌کنند، ۹۶ خدمه بر روی عرشه باقی می‌مانند.

کره‌شمالی همچنین امروز یک هیات ۲۸۰ نفری شامل ۲۲۹ عضو گروه هوادار را از طریق مرز زمینی به المپیک کره‌جنوبی اعزام کرد تا وزشکاران را مورد تشویق قرار دهند. هیات‌های کره‌شمالی همچنین شامل مقام‌های ملی المپیک، روزنامه‌نگاران و اعضای یک تیم نمایشی تکواندو می‌شوند.

۱۳۹۶/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...