نسخه چاپی

مراسم تشییع پیكر امیر محمدحسین انصاری برگزار شد

مراسم تشییع پیكر آزاده و جانباز سرافراز نیروی زمینی ارتش با حضور فرماندهان این نیرو و جمعی از پیشكسوتان و خانواده آن مرحوم در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.


به گزارش نما، مراسم تشییع پیکر امیر محمدحسین انصاری آزاده و جانباز سرافراز نیروی زمینی ارتش با حضور جانشین و معاون هماهنگ کننده نزاجا و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان و خانواده آن مرحوم در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

امیر جهانشاهی معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش در این مراسم به نقش آفرینی آزاده و جانباز قهرمان نیروی زمینی ارتش در دوران اسارت پرداخت و گفت: امیر انصاری برای دفاع از کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همان روزهای اول جنگ که رژیم بعثی عراق با تمام توان به کشور حمله کرد در منطقه عین خوش حضور داشت و در همان عملیات به اسارت در آمد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: جانباز و آزاده قهرمان نیروی زمینی ارتش علی رغم تمام شکنجه‌ها، حضور در سیاه‌چال‌ها و زندان انفرادی، مردانه در مقابل دشمن ایستاد.

جهانشاهی همچنین افزود: وی پس از آزادی از اسارت به جهت لیاقت و شایستگی به سمت ریاست ایثارگران نزاجا منصوب شد و در مسیر خانواده های شهدا و ایثارگران خدمت خود را آغاز کرد و در این حوزه نیز خدمات ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشت.

امیر سرتیپ دوم محمدحسین انصاری از جمله رزمندگان نیروی زمینی ارتش است که در همان روزهای اول جنگ تحمیلی بنا به دستور حضرت امام (ره) به عنوان سرپرست لشکر ۹۲ زرهی خوزستان منصوب شد.
وی در سوم مهرماه سال ۵۹ روزهای نخست جنگ تحمیلی در منطقه عین خوش به اسارت دشمن در آمد و به مدت ۱۰ سال در زندان‌های رژیم بعثی به عنوان مفقودالاثر سپری کرد.

امیر انصاری ایثارگر و آزاده فداکار و قهرمان نیروی زمینی ارتش است که پس از ۱۰ سال اسارت همزمان با آخرین گروه از آزادی اسرا با حجت الاسلام ابوترابی آزاد و به آغوش کشور بازگشت.

۱۳۹۶/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...