نسخه چاپی

ایروانی در گفتگو با نما:

اقتصاد مقاومتی با واردات همخوانی ندارد/ دولت در زمینه واردات خنثی عمل كرد

عکس خبري -اقتصاد مقاومتي با واردات همخواني ندارد/ دولت در زمينه واردات خنثي عمل کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حوزه واردات ، ما در زمینه اقتصاد مقاومتی خنثی بودیم و بجای حمایت از تولید و اشتغال با باز نگه داشتن میدان واردات شرایط را مثل آبكشی كرده ایم كه هر میزان ما ارز داشته باشیم باز هم كم می آوریم.

محمد جواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با نما با بیان اینکه در دنیا کشورهایی قدرتمند هستند که توانا باشند، گفت: در کشورما با داشته های علمی عظیم برای رسیدن به قدرت مسئله دارایی های علمی تبدیل به تواناییها حیاتی می شود و ما باید بازده مناسبی متناسب با این دارایی های علمی داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تدوین اقتصاد مقاومتی به منظورشناسایی نقاط قوت ما صورت پذیرفته است تا اقتصاد را مقاوم کنیم، اظهار داشت: برای نظارت بر روند اجرای اقتصاد مقاومتی ما باید یک سری شاخص ها را تعریف کنیم و پس از شاخص سازی، تعیین می کنیم که هر شاخص مثلا ده درصد در سال باید رشد پیدا کند.
وی افزود: مطابق آن بخشهای مربوطه برنامه های اقدام می دهند که برای اینکار این برنامه ریزیها و هدف گیریها شده، دوره زمانی آن این مقدار و منابع مالی و مسئولین آن هم این ها هستند و بدین ترتیب خیلی روشن و مشخص از بالا به پایین نقشه راه را تعیین می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تا به حال رویه نظارتی مرسوم اینگونه بوده است که هر بخش می آمد و میگفت که استباط من از این بند این بود و این برنامه را نوشتم و برپایه آن اینکارها را کردم، اذعان داشت: در مبحث نظارت خیلی دیرهنگام است که بیاییم بگوییم که شما چرا اینکار را کرده اید می توانستید اینکار را بکنید. از همان ابتدا باید هماهنگی ها برای پیشبرد کار صورت گیرد که در فرآیند نظارتی پیشنهاد شده توسط مجمع این مورد لحاظ شده است.
ایروانی بیان داشت: باید بدانیم هرمیزان تقاضا برای ارز ایجاد کنیم بایستی متناسب آن ارز داشته باشیم. در قانون احکام دائمی برنامه های توسعه و در برنامه پنجم ورود تمامی کالاها آزاد شده و با آمدن اقتصاد مقاومتی نیز همچنان این قانون تغییری نکرده است.
وی با اشاره به اینکه وارد کردن همه چیز به کشور مجاز است، تصریح کرد: در حوزه واردات ، ما در زمینه اقتصاد مقاومتی خنثی بودیم و بجای حمایت از تولید و اشتغال با باز نگه داشتن میدان واردات شرایط را مثل آبکشی کرده ایم که هر میزان ما ارز داشته باشیم باز هم کم می آوریم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز هم که دولت آمده و مالیات بر روی سود بازرگانی خودروهای خارجی گذاشته کاری بوده است که باید پیشتر انجام می داده است و خیلی خیلی هم دیرهنگام این کار انجام شده است.

۱۳۹۶/۱۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...