نسخه چاپی

دستپاچگی اعضای شورای شهر برای رفتن نجفی از شهرداری

عملكرد نامناسب شهرداری تهران در طی ماه‌های اخیر و حوادثی از جمله زلزله و همچنین بارش برف در شهر تهران و غافلگیر شدن شهرداری تهران از جمله مسائلی است كه موجب انتقاد اعضای شورای شهر تهران و شهروندان شده

به گزارش نما، طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر شدت بیماری نجفی و جلسه برخی از اعضای شورا با برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب برای جایگزینی شهردار تهران مطرح شده و این در حالی است که اعضای شورا از عملکرد ۶ ماه نجفی ناراضی هستند و تمایلی برای حضور نجفی در شهرداری ندارند.

طی هفته‌های گذشته اخباری مبنی رفتن محمدعلی نجفی شهردار تهران توسط رسانه‌ها منتشر شده است و این در حالی است که تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از عملکرد شهردار تهران در طی 6 ماه گذشته ناراضی هستند.

عملکرد نامناسب شهرداری تهران در طی ماه‌های اخیر و حوادثی از جمله زلزله و همچنین بارش برف در شهر تهران و غافلگیر شدن شهرداری تهران از جمله مسائلی است که موجب انتقاد اعضای شورای شهر تهران و شهروندان شده است.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و یکی از گزینه‌های شهرداری تهران در خصوص عملکرد شهرداری در پی بارش برف در شهر، اظهار کرد: در پی بارش برف شدید اقداماتی در راستای بازگشایی معابر اصلی انجام شد اما متأسفانه شهرداری تهران نسبت به برف‌روبی و آماده‌سازی کوچه پس کوچه‌ها عملکرد خوبی را نداشت.

هاشمی گفت: در پی بارش برف در تهران 2 تا 3 هزار نیرو و همچنین 63 پایگاه برف‌روبی در سطح شهر تهران مورد استفاده قرار گرفت و شهرداری توانست خیابان‌های اصلی را با استفاده از نمک و شن بازگشایی کند اما در کوچه پسکوچه‌ها عملکرد خوبی را نداشت و دچار بحران بود.

بیشتر بخوانید:
بازی اصلاح طلبان در شهرداری با کارت «جهانگیری»
تهران در مارپیچ طرح‌های عجیب و غریب آقای شهردار

پرویز سروری شهرداری تهران را فاقد کارآمدی خوانده و در این‌باره اظهار داشت: طی 6 ماه گذشته کارنامه شهرداری تهران فاقد گزینه‌های قابل قبولی در مدیریت هماهنگ, منسجم و خادم است. حوادث اضطراری اخیر نشان داد مدیریت شهر تهران چابک و فعال نیست بلکه به جای تمرکز بر فعالیت‌های مهم شهری، نگاهی ستادی به عرصه‌های عملیاتی و میدانی دارد در حالی که نگاه ستادی اساساً با نیازهای شهری به‌ خصوص در زمان اضطرار همخوانی ندارد.

سروری تأکید کرد: از سوی دیگر با گذشت 6 ماه از جایگزینی مدیریت جدید همچنان روند، اهداف؛ برنامه‌ها و چینش نیروی انسانی در شهرداری واضح نیست! تزلزل مشاهده شده در عملکرد مدیران در 6 ماه گذشته بسیار مشهود است. این تزلزل را می‌توان در عدم تحرک متناسب با نیازهای مردم در شهرمشاهده کرد, از این منظر شورای شهر تهران نظر مثبتی به عملکرد آقای شهردار ندارد چرا که به زودی با اعتراض مردمی مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به افزایش اعتراضات مردمی بدون توجه به جناح سیاسی در انتقاد از عملکرد شهرداری تهران یادآور شد: افزایش نارضایتی شهروندان از سوء مدیریت و عملکرد ضعیف شهرداری منجر به اعلام نارضایتی شورای شهر و رئیس این شورا از مدیریت 6 ماهه دکتر نجفی شده است. اعتراضات مردمی در فضای مجازی به عملکرد شهرداری بسیار افزایش یافته به‌نحوی که اعتراضات دیگر در دایره جناح‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد به طوری که که فضای عمومی علیه مدیریت، عملکرد و کارکرد شهری شکل گرفته از این نظر انتقاد آقای هاشمی به ضعف آقای نجفی وارد و سخن درستی است.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه محسن هاشمی نخستین مقصر در انتخاب شهردار ضعیف است، از وی پرسید: اما سوال اساسی از آقای هاشمی این است که مگر آقای نجفی شهردار تهران انتخاب خود شما نیست؟ آیا شما قبل از انتخاب شهردار 6 ماه فرصت انتخاب بهترین گزینه را برای شهرداری تهران نداشتید؟ بنده معتقدم نجفی همان نجفی همیشگی است و تغییری نکرده‌ بلکه این شورای شهر است که باید پاسخگوی ضعف انتخابشان باشند. طرح این سوال بسیار مهم است که آیا 21 عضو شورای شهر تهران با چشمان بسته حکم آقای نجفی را امضا کردند؟ امروز شورای شهر تهران مسئول پاسخگویی سوءمدیریت و عملکرد ضعیف شهرداری است.

وی گفت: محسن هاشمی باید به این سوال پاسخ دهند که آیا تا پیش از این نمی‌دانستید که نجفی به علت بیماری رسماً از مسئولیت پیشین خود در ریاست جمهوری استعفا کردند؟ آیا این فرد می‌توانست در رأس یکی از پرکارترین پست‌های کشور قرار گیرد؟ مدیری که 24 ساعته باید در حال آماده‌باش و خدمت رسانی باشد با چنین مشخصاتی قادر به حل مشکلات و پیشامدهای شهری است؟

سروری در این‌باره افزود: به هر حال از همان روزهای اول قابل پیش‌بینی بود که با سوءمدیریت و عملکرد ضعیفی در شهر تهران روبه‌رو خواهیم شد از این منظر ایراد اصلی را باید به محسن هاشمی و سایر اعضای شورا گرفت تا خود نجفی! انتخابی که نباید از آن عبور و یا فرار کرد. به نظر می‌رسد اعضای شورای شهر درصدد هستند تا موضوع را از زوایه دیگری دنبال کنند تا بار مشکلات و تقصیر را از گردن خود باز کنند در حالی که محسن هاشمی و سایر نمایندگان شورای شهر و پس از آنها شهردار تهران مقصر اصلی کم کاری و بی تدبیری در پایتخت هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه روال شورای پنجم و شهرداری تداعی کننده شورای اول است به راهبرد اصلاح‌طلبان در عدم تکرار یک افتضاح دیگر پرداخت و گفت: هر چند شورای پنجم نیز همان راه شورای اول را طی می‌کند اما با توجه به سنگینی بار انحلال شورا برای اصلاح‌طلبان یقیناً به هر طریقی جسد شورای شهر را تا پایان دوره آن به دوش می‌کشند, به هر حال اختلاف نظر و مشکلات موجود بین شهرداری و شورا تداعی کننده روند شورای اول شهر تهران است.

پس از انتشار گزارشی با عنوان "عبور از نجفی کلید خورد" اعضای شورای شهر تهران دستپاچه شده و هر کدام به طریقی (مصاحبه و توئیت) به این گزارش واکنش نشان دادند.

جدا از اینکه هر کدام از اعضای شورای شهر تهران به این موضوع واکنش نشان دادند اما جالب است که رایزنی‌های برای معرفی جانشینی نجفی ادامه دارد و تنها در صورتی جایگزینی برای نجفی منتفی خواهد شد که شهردار تهران رویکرد خود را برای تعامل با شورای شهر تهران تغییر دهد.

محسن پیرهادی عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص رفتن نجفی اظهار کرد: بزرگان کارگزاران سعی دارند حالا که نجفی عملاً در شهرداری ناموفق بوده، با جایگزینی جهانگیری به جای او هزینه این تغییر را برگردن جریان رقیب انداخته و صحنه را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: دفاع تمام قد اعضای شورای شهر از نجفی و مصاحبه‌های حمایتی آن‌ها پس از جلسه با جهانگیری حاکی از دو مسئله است. حالت خوشبینانه آن است که جهانگیری از اعضا خواسته باشد فعلاً از شهردارشان حمایت کنند و خودش هم قصد جدی برای جدا شدن از دولت نداشته باشد اما حالت دوم آن است که جریان اصلاحات برای تغییر نجفی به قطعیت رسیده باشد اما سعی دارد با حمایت تمام و کمال از او، پای هزینه رفتن او نایستد و اعلام کند که جریان رقیب به دنبال رفتن او بوده است، خطی که این روزها در مصاحبه‌ها و حتی در مصاحبه خود آقای نجفی دنبال شده است. نجفی از نهادهایی گفته که می‌خواسته‌اند او شهردار نشود و هنوز هم در حال توطئه‌چینی علیه او هستند.

پیرهادی گفت: اقدام هماهنگ چهره‌ها، اعضای شورا و رسانه‌های اصلاح‌طلب نشان از یک اقدام برنامه‌ریزی شده دارد. حتی اتاق خبری بی بی سی فارسی که گاهی یک موضوع کلان مملکتی را با وقاحت کامل بایکوت می‌کند، برای ماندن یا رفتن نجفی ویژه برنامه پخش کرده است و این یعنی فرمان عملیات رسانه‌ای از اتاق فکر مشترکی که لایه‌های مختلف دارد، صادر شده است.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۱۱/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...