نسخه چاپی

تهیه بسته پیشگیری ویژه دختران و زنان در معرض آسیب در سال 97

عباسی ابراز امیدواری كرد: با تهیه و آماده سازی یك بسته پیشگیری از اعتیاد ویژه زنان می توانیم بر اساس جنسیت افراد را غربال كنیم و زنان و دختران نوجوان و جوان در معرض آسیب را به لحاظ روانی و شناسایی اختلالات روانی تحت درمان قرار دهیم تا از گرایش به آسیب اعتیاد در امان بمانند.

به گزارش نما، فاطمه عباسی، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: مسئله اعتیاد در کشور، موضوعی است که این روزها برخی خبرها از زنانه شدن آن حکایت دارند.

عباسی در توضیح "زنانه شدن اعتیاد" تصریح کرد: زنانه شدن اعتیاد به این معنی است که شیب اعتیاد در زنان تندتر از مردان است و به اصطلاح مصرف تفننی موادمخدر در میان زنان نسبت به مردان " تلسکوپی و شتابان" است و با سرعت بیشتری پیش می رود.

وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف زنان معتاد، تاکید کرد: زنان مصرف کننده مواد مخدر در مقایسه با مردان، خیلی سریعتر، مخدر مصرفی خود را به مواد محرک تغییر می دهند و از طرف دیگر متاسفانه دیرتر به اقدام برای درمان روی می آورند.

تهیه بسته پیشگیری ویژه دختران و زنان در معرض آسیب در سال 97

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: لذت طلبی و همچنین دوستان ناباب جزء عوامل اصلی در گرایش مردان به موادمخدر است اما در زنان عمده ترین عامل اختلالات روانی است.

عباسی ابراز امیدواری کرد: با تهیه و آماده سازی یک بسته پیشگیری از اعتیاد ویژه زنان می توانیم بر اساس جنسیت افراد را غربال کنیم و زنان و دختران نوجوان و جوان در معرض آسیب را به لحاظ روانی و شناسایی اختلالات روانی تحت درمان قرار دهیم تا از گرایش به آسیب اعتیاد در امان بمانند.

وی با اشاره به برنامه های ویژه سازمان بهزیستی کشور در بحث اعتیاد زنان و توجه ویژه به مقوله پیشگیری تصریح کرد: مسئله توجه به اعتیاد زنان در کشور و تعریف رویکردهای مشخص در این حوزه، مسئله ای است که مسئولان سازمان بهزیستی برنامه ریزی آن را با تفکیک جنسیت ویژه زنان، جزء اولویت های خود در سال 97 قرار می دهند.

۱۳۹۶/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...