نسخه چاپی

آینده قدس متعلق به مسلمانان است

سید عبد‌الله متولیان

روزي كه انقلاب اسلامي در ايران به پيروزي رسيد و حضرت امام خميني سلام‌الله عليه در پاسخ به خواسته جواناني كه از آن عزيز سفر كرده تمناي دعا براي شهادت كرده بودند فرمود: « ... ان‌شاءالله به همين زودي‌ها فلسطين را آزاد و در قدس شريف پشت سر مولاي خود حضرت ولي عصر ارواحنافداه نماز عشق خواهيم گذاشت. »، هيچ‌كس حتي فكرش را هم نمي‌كرد كه روزي فرا برسد كه نظام سلطه در برابر اراده‌هاي پولادين مردم ايران به استيصال و عجز برسد و تمامي نقشه‌ها و برنامه‌هايشان با شكست مواجه شود.

روز پنج‌شنبه دهم اسفند ماه، مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‌اي در ديدار وزير اوقاف سوريه ضمن تمجيد از ايستادگي و پايداري رئيس جمهور و مردم سوريه در خاكريز اول محور مقاومت با صراحت و روشني وعده خواندن نماز در قدس شريف در آينده‌اي نه چندان دور را دادند و فرمودند: «اميدوارم كه ان‌شاءالله آن روزي كه شماها در قدس شريف نماز جماعت مي‌خوانيد، آن روز را ببينيد و ببينيم؛ بله ما معتقديم كه اين روز خواهد آمد و دير هم نخواهد بود، چند سال پيش اين صهيونيست‌ها؛ همين دولت صهيونيستي همسايه شما مي‌گفت كه ما ايران را مثلاً ۲۵ سال آينده چنين و چنان مي‌كنيم، من گفتم شما ۲۵ سال ديگر را درك نخواهيد كرد كه بخواهيد آن كار را انجام بدهيد.»

اين پيش‌بيني رهبر معزز انقلاب اسلامي معطوف به يك منطق عقلي، علمي و تاريخي است كه قرآن كريم مصاديقي از اين سنت حتميه الهي را بيان كرده و در سيره كلامي ائمه معصومين نيز با موارد متعددي از آن مواجه بوده‌ايم. قرآن كريم ما را به استحكام‌بخشي و تقويت قدرت و مقابله با مستكبران، فتنه‌جويان و ظالمان دعوت كرده و سكوت در برابر ظالم را مشاركت و معاونت در ظلمِ ظالم مي‌داند. از منظر قرآن كريم امنيت و دستيابي به اهداف بلند و راهبردي تنها با تكيه بر قدرت ملي و نيروي مردمي و ايستادگي در برابر دشمن به دست مي‌آيد و تصور اينكه از طريق مذاكره و تعامل با دشمن به امنيت و تحقق اهداف نظام دست پيدا خواهيم كرد، حركت در منظومه دشمن و تكميل كننده بازي و پازل دشمن است و اگر از روي همسويي فكري با او نباشد، بي‌شك يك تصور خام و ناشي از سهل‌انديشي است.

وقتي كه حضرت امام خميني سلام‌الله عليه در روزهاي آغازين انقلاب اسلامي با تكيه بر اين حقيقت قرآني كه «تا زماني كه فتنه وجود دارد با فتنه‌گران مقاتله كنيد... و بدانيد كه باطل رفتني است» نابودي نظام سلطه را وعده داده و فرمودند: «اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود». بسياري از ظالمان و ظلم‌پذيران در جهان شايد به تحقق اين پيش‌بيني امام راحل به ديده ترديد و شك مي‌نگريستند اما تاريخ ٤۰ ساله انقلاب اسلامي راستي و درستي اين سخن ناب را ثابت كرد و اينك پس از گذشت حدود ٤۰ سال، حضرت امام خامنه‌اي در ديدار وزير اوقاف سوريه به همين حقيقت تاريخي اشاره مي‌كند كه همان‌گونه كه انقلاب اسلامي ايران در برابر مستكبران به جاي تن دادن به ذلت مذاكره و تعامل با شياطين غربي راه استقامت و پايداري را در پيش گرفته و به پيروزي‌هاي بزرگي دست يافته است، پيروزي مردم سوريه نيز حاصل تبعيت از روش و مدل انقلابي ايران است:

۱ - پيروزي مردم سوريه ميوه استقامت و ايستادگي در برابر نظام سلطه و همه كساني است كه چند سال پيش كار سوريه را تمام شده تصور كرده و جشن پيروزي (براي رژيم صهيونيستي) تدارك ديده و براي بشار اسد جانشين معرفي كرده بودند.
۲ - پيروزي سوريه ثمره عدم تبعيت از نسخه‌هاي ظالمانه و مهندسي شده نظام سلطه است.
۳ - پيروزي ملت‌ها ثمره استفاده حداكثري از ظرفيت‌هاي داخلي و تكيه به مردم به جاي تكيه به دشمن است.
٤ - نبايد از تحريم‌ها و شكست‌ها نااميد و مأيوس شد و بايد به افق‌هاي بلند چشم دوخته و بدانيم كه پيروزي واقعي و دستيابي به قله‌هاي بلند نتيجه استقامت، پايداري و تحمل سختي‌ها است كه اين حكم و منطق الهي است: «پس تو چنان كه مأموري استقامت و پايداري كن و كسي كه با همراهي تو به خدا رجوع كند نيز پايدار باشد. سوره هود آيه ۱۱۲».
۵ - از هياهو و بزرگنمايي و تبليغات دشمن نبايد ترسيد و بدانيد كه رژيم صهيونيستي فقط در سايه رعب‌آفريني و عمليات رواني و حمايت غرب از اين رژيم منحوس زنده مانده است.
۶ - وقتي تلاش مردم سوريه نتيجه داده و درخت مقاومت به بار نشست كه بشار اسد در كنار مردم و در خط مقدم مبارزه حاضر شد.

فرمايشات حضرت امام خامنه‌اي علاوه بر مردم و نظام سوريه غيرمستقيم متضمن نكته مهمي با مسئولان كشورمان بود كه مادامي كه از سيره انقلابي حضرت امام راحل حراست و در برابر تحريف راه و روش آن عزيز سفر كرده ايستادگي كنند و بر سبيل ارزش‌هاي بنيادين وانقلابي امام خميني سلام‌الله عليه حركت كنند بر نظام سلطه غلبه خواهند كرد و چنانچه از مسير ارزش‌هاي انقلابي عدول كنند و تن به مهندسي و مدل‌هاي القايي نظام سلطه بدهند در دومينوي شكست‌هاي پي درپي گرفتار شده و هم مردم را از كف خواهند داد و هم امنيت جمهوري اسلامي ايران (به عنوان يكي از بزرگ‌ترين دستاوردهاي نظام) را به ناامني مبدل كرده و سرزمين ايران نيز مانند ساير كشورهاي منطقه جولانگاه تروريست‌هاي دست‌پرورده غرب خواهد شد.

۱۳۹۶/۱۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...