نسخه چاپی

محمدولی در گفتگو با نما:

صادرات طلای ایرانی طی 8 سال گذشته صفر شد

عکس خبري -صادرات طلاي ايراني طي 8 سال گذشته صفر شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: متاسفانه صادرات ما در 8-7 سال گذشته صفر بوده است و اگر مشكلات موجود بر سر راه تولید ما برداشته شود، قابلیت تولید مصنوعات قابل رقابت با كشورهای صاحب نام را داریم

آیت محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با نما با بیان اینکه بانک مرکزی ثبت نام مسکوکات طلا را شروع کرده است، گفت: اگربانک مرکزی بتواند این موضوع را با توجه به سیاستی که در پیش گرفته ادامه دهد، آرامش نسبی به بازار سکه هم وارد خواهد شد و گرنه حباب قیمتی بزرگی در بخش مسکوکات بوجود خواهد آمد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه روش درپیش گرفته شده رکود عجیبی را به بازار، اقتصاد و بخصوص صنعت طلا و جواهر واردکرده است، اظهار داشت: متاسفانه از این شمایل بوجودآمده کسی سودی نخواهد برد به ویژه اینکه بخش اقتصادی اصناف نیز تحت الشعاع این موضوع قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: درحدود 96درصد مردم ما طلا را به عنوان سرمایه خریداری می کنند که راحتتر از پول نقد نیز می توانند از آن نگه داری کنند و در واقع این سرمایه باید حفظ شود.
وی افزود: اما در حال حاضر با روشی که دارد ایجاد می شود به طلا به عنوان کالا نگاه می شود و یک مورد نگاه سازمان امور مالیاتی است که بحث ارزش افزوده را برای طلا به میان آورده است.
محمد ولی با اشاره به اینکه دراصل باید مصرف کننده مالیات ارزش افزوده را بدهد، بیان داشت: در حال حاضر روند بگونه ای است که از مبدا تولید تا جایی که بدست مصرف کننده می رسد بصورت گردشی از همه مالیات بر ارزش افزوده گرفته می شود و همین امر باعث کم رونقی تولید ما شده است.
وی تاکید کرد: متاسفانه صادرات ما در 8-7 سال گذشته صفر بوده است و اگر مشکلات موجود بر سر راه تولید ما برداشته شود، قابلیت تولید مصنوعات قابل رقابت با کشورهای صاحب نام را داریم
وی اضافه کرد: بحث ارزش افزوده یکی از مواردی است که قدرت رقابت را از ما گرفته است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان خاطر نشان کرد: اتحادیه تهران کمیسیونی را تشکیل داده است که قرار است طی جلساتی مطلب اساسی آن بررسی درصد و اجرت طلا و همچنین گرانی و ارزانی آن باشد و امیدواریم بتوانیم از ایرادهای آن کم کرده تا بحث اجرت ها سر و سامان بگیرد.

۱۳۹۶/۱۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...