نسخه چاپی

مقامات آمریكایی: روس‌ها پهپادهای آمریكایی را از كارایی انداخته‌اند

مقامات آمریكایی می‌گویند روس‌ها با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته توانسته‌اند در امواج راداری و الكترونیكی پهپادهای ارتش آمریكا اختلال ایجاد كرده و به طور قابل توجهی بر عملیات نظامی این كشور در سوریه را تحت تأثیر قرار دهند.

به گزارش نما، به گفته چهار مقام مسئول آمریکایی، نظامیان روسی موفق شده‌اند با اختلال در امواج راداری و الکترونیکی [جمینگ] پهپادهای نظامی آمریکایی بر فراز آسمان سوریه، به طور جدی عملیات نظامی آمریکا را تحت تأثیر قرار دهند.

این مقامات مسئول آمریکایی می‌گویند که روس‌ها از چند هفته پیش به ایجاد اخلال در امواج راداری و الکترونیکی پهپادهای آمریکایی روی آوردند. به ادعای این مقامات، ارتش روسیه از حملات تلافی‌جویانه آمریکایی‌ها نگرانی داشته و به همین خاطر در سامانه هدایت جی‌پی‌اس پهپادهای آمریکایی اخلال ایجاد کردند.

برخی تحلیلگران آمریکایی‌ می‌گویند ایجاد اختلال در امواج راداری و الکترونیکی پهپادها کار پیچیده‌ای نیست و به راحتی می‌توان چنین کاری کرد. به گفته این تحلیل‌گران، روس‌ها برای بار اول چهار سال پیش و در شرق اوکراین به اخلال در امواج راداری و الکترونیکی پهپادها روی آوردند.

به نوشته ان‌بی‌سی‌نیوز، این اخلال‌ها می‌تواند تأثیرات قابل توجهی بر پهپادهای آمریکایی داشته و مانع از کارایی آن‌ها و یا حتی سرنگون شدن آن‌ها شود.

اما مقامات مسئول آمریکایی می‌گویند که تجهیزات به کار رفته از سوی روس‌ها - در سوریه - توسعه یافته و بسیار پیچیده هستند و در مقابل برخی امواج رمزگذاری شده و دریافت‌کننده‌های ضد اختلال، کارایی خود را نشان داده‌اند.

۱۳۹۷/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...