نسخه چاپی

تشكر هاشمی از آموزش‌وپرورش برای حذف آزمون‌ها از دوره ابتدایی

وزیر بهداشت با تشكر از آموزش‌وپرورش برای حذف آزمون‌ها از دوره ابتدایی گفت:‌در كشور ما توجه به سلامت روان بی معنی است و رسانه‌ها كه باید مشوق سلامت روان باشند خود بیمار هستند و دراینباره استثنایی نیز قائل نیستم.چرا باید آمار طلاق و آسیب‌ها در كشور بالا باشد؟ به این دلیل كه خانواده‌ها، رسانه‌ها و مدارس صحیح عمل نمی‌كنند.

به گزارش نما، حسن قاضی زاده هاشمی امروز در همایش سفیران سلامت که در دبیرستان دخترانه نرجس منطقه 6 تهران برگزار شد، اظهار کرد: نوجوانان امروز در مقایسه با نسل قبل اگرچه احترام بیشتری دارند و در خانواده‌ها فرزندسالاری حاکم است اما در معرض آسیب‌های روحی و روانی فراوانی قرار دارند و زندگی سخت‌تری را می‌گذرانند.

وی افزود: امروز ارتباط جهان یکپارچه است و در دوران گذشته خبری از ماهواره و اینترنت نبود و حتی تلویزیون و رادیو نیز محدود بود. امروز به ظاهر تکنولوژی به کمک بشر آمده است اما شیرینی زندگی دوران گذشته بیشتر بود و در زندگی‌های شهرنشینی و آپارتمانی تحرک افراد کمتر شده و تغذیه‌ها متنوع‌تر است.

وزیر بهداشت گفت: نوجوانان و دختران در معرض آسیب‌های جسمی قرار دارند؛ سبک زندگی جهانی که عمدتا غربی است با ذائقه مردم ما متفاوت است و باید مراقب باشیم که به ورطه بیماری‌ها نیافتیم. مردم باید از مصرف روغن پرهیز کنند چرا که مصرف روغن زیاد باعث رسوب آنها در جدار رگ‌ها می‌شود و بیماری‌هایی همچون فشار خون و سکته مغزی فرد را تهدید می‌کند.

قاضی زاده هاشمی خطاب به دانش‌آموزان عنوان کرد:‌ دانش‌‌آموزان باید از مصرف غذاهای چرب، کره بیش از حد و روغن پرهیز کنند و بیشتر از خودتان مراقب مادرانتان باشید. مصرف نمک در میان ایرانیان سه برابر بیشتر از جهان است از سوی دیگر مصرف شکر نیز بالاست که این موارد باعث ابتلای مردم به فشارخون و دیابت شده است.

وی با تاکید براینکه دانش‌آموزان باید حداقل روزی 20 دقیقه ورزش کنند، ادامه داد: آموزش و پرورش باید به ورزش و سبک زندگی دانش‌‌آموزان توجه کند؛ در دنیا به این مسائل توجه بسیاری‌ می‌شود اما ما فقط شعار می‌دهیم.

وزیر بهداشت با تشکر از آموزش‌وپرورش برای حذف آزمون‌ها از دوره ابتدایی گفت:‌در کشور ما توجه به سلامت روان بی معنی است و رسانه‌ها که باید مشوق سلامت روان باشند خود بیمار هستند و دراینباره استثنایی نیز قائل نیستم.چرا باید آمار طلاق و آسیب‌ها در کشور بالا باشد؟ به این دلیل که خانواده‌ها، رسانه‌ها و مدارس صحیح عمل نمی‌کنند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: برای اصلاح روند موجود باید به مدارس به ویژه دوره ابتدایی توجه داشته باشیم. یکی از خصوصیات بد در میان ایرانیان حسادت،‌ رقابت منفی و چشم و همچشمی است که اصلاح این رفتارها باید از مدارس آغاز شود.

۱۳۹۷/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...