نسخه چاپی

اقدامی كه اسرائیل از ترس ایران انجام نداد

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از ترس وعده ایران برای گرفتن انتقام حمله موشكی به پایگاه هوایی تی4، از اعزام جنگنده‌های خود به رزمایش نظامی آلاسكا صرف نظر كرد.

به گزارش نما، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از ترس وعده ایران برای گرفتن انتقام حمله موشکی به پایگاه هوایی تی4، از اعزام جنگنده‌های خود به رزمایش نظامی آلاسکا صرف نظر کرد.

با افزایش هشدارها و تهدیدهای جنگ‌طلبانه مقامات تل‌آویو خطاب به ایران درباره پاسخ ندادن به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی تی4 سوریه، به نظر می‌رسد تل‌آویو در حال آماده سازی افکار عمومی و تحریک‌ آنان برای جنگی جدید است.

در همین راستا نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی دستور داد با توجه به افزایش تنش‌ها با ایران، جنگنده‌هایی که برای شرکت در رزمایش نظامی در آلاسکا اعزام شده‌اند، باید هرچه سریعتر به منطقه بازگردند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نیروی هوایی این رژیم تصمیم گرفته است تا از حجم مشارکت خود در رزمایش «پرچم قرمز» که در آلاسکا و با حضور کشورهایی چون آمریکا، کره جنوبی، مصر، عربستان و کشورهای عضو ناتو برگزار می‌شود، کاهش دهد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «درپی ارزیابی‌های وضعیتی توسط نیروی هوایی، تصمیم گرفته شد تا حضور جنگنده‌ها در این رزمایش تغییر کند. (اما) اولین حضور اسرائیل در رزمایش پرچم قرمز در آلاسکا طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام می‌شود».

همچنین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از اعزام جنگنده‌های F-15 به این رزمایش دو هفته‌ای صرف نظر کرد.

پیشتر هم وبگاه امنیتی «دبکافایل» با اشاره به آماده‌سازی ارتش رژیم صهیونیستی برای هرگونه درگیری احتمالی با محور مقاومت در سوریه، تاکید کرد: «نیروهای اسرائیلی در مرزهای شمالی با سوریه و لبنان اکنون بیشتر از هر زمانی در تاریخ به حالت آماده‌باش و هشدار رفته‌اند».

بامداد روز دوشنبه 20 فروردین بود که پایگاه هوایی تی4 در سوریه هدف حمله هوایی و اصابت چندین موشک قرار گرفت. گفته می‌شود در این حمله حداقل 14 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت دفاع دفاع روسیه افشا کرد دو جنگنده اف15 رژیم صهیونیستی با نقض حریم هوایی لبنان، 8 فروند موشک به سمت پایگاه هوایی تی4 در حمص شلیک کردند. 5 فروند از این موشک‌ها توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار داده شد اما 3 فروند دیگر به پایگاه اصابت کرد.

«علی‌اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل نیز روز سه‌شنبه تاکید کرده بود جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن پایگاه هوایی سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند.

سردار سلامی، جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه گفت: «خطاب به صهیونیست‌ها می‌گویم، ما شما را خوب می‌شناسیم، شما بسیار آسیب‌پذیر هستید، شما نه عمق و نه عقبه دارید، شما به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید، هر نقطه‌ای از سرزمین تحت اشغالتان تقاطع آتش از شمال و از غرب است، این پدیده جدید است. شما راهی برای فرار ندارید و در دهان اژدها زندگی می‌کنید».

«گوش کنید! هر جنگی اتفاق بیفتد مطمئن باشید محو شما را به همراه خواهد داشت، کوچک‌ترین هدف، موجودیت شماست. کوچک‌تر از آن هدفی نیست. شما نمی‌توانید دومینوی اشغال سرزمین را وقتی که سربازان و شهروندانتان فرار می‌کنند، تحمل کنید. شما راه فراری جزء ریختن به دریا ندارید. به پایگاه‌های هوایی‌تان اعتماد نکنید آنها در دسترس هستند و زود از کار می‌افتند».

۱۳۹۷/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...