نسخه چاپی

پرده ­هایی كه با یك كشف حجاب فروافتاد

عکس خبري -پرده ­هايي که با يک کشف حجاب فروافتاد

در میان زنان نماینده اصلاح طلب فاطمه حقیقت جو یكی از آنهایی بود كه فعالیت های سیاسی تندروانه خود را با این شعار و پیوستن به اصلاحات آغاز كرد تا روی یك خط عمودی ابتدا تحصن در مجلس، استعفا، خروج از كشور دفاع از سكولاریسم، سپس همراهی با گروهك منافقین و در نهایت ازدواج و كشف حجاب در خارج از كشور را به نام خود بزند.

نفیسه اقبال- روزهای مجلس ششم از آن روزهایی بود که نمایندگان حاشیه ساز در آن به هر بهانه ای هیاهو به پا می کردند، یک روز در قالب آزادی مطبوعات، روز دیگر به بهانه تبعیض علیه زنان و خلاصه با هر دلیل نادلیلی که می شد کشور را دچار تبی تازه و تند نمود و نظام اسلامی را با چالش مواجه ساخت آنها یک دست مشارکت جدی داشتند.

در میان زنان نماینده اصلاح طلب فاطمه حقیقت جو یکی از آنهایی بود که فعالیت های سیاسی تندروانه خود را با این شعار و پیوستن به اصلاحات آغاز کرد تا روی یک خط عمودی ابتدا تحصن در مجلس، استعفا، خروج از کشور دفاع از سکولاریسم، سپس همراهی با گروهک منافقین و در نهایت ازدواج و کشف حجاب در خارج از کشور را به نام خود بزند.

هرچند وقتی او از کشور گریخت تغییراتی در وضع ظاهریش اتفاق افتاد اما هرگز پوشش خود را از سر برنداشت تا فصل موعود برایش فرا برسد؛ بنابراین تا پیش از رسیدن میوه و یا به عبارت بهتر قربانی شدن او برای جریان ضدانقلابی که حالا او را در جرگه وطن فروشان قرار داده بود، هنوز مورد توجه و محل اعتنای برخی از اصلاح طلبان امروز بود که روزی حقیقت جو با آنها هم قطار بود.

سیر نزول حقیقت جو در دفاع از سکولاریسم ابتدا با رسانه روباه پیر کلید خورد او در نوامبر 2009، مصاحبه-ای با بی بی سی کرد و گفت:«اگر به تجربه بشری نگاه کنیم، می بینیم که کلیسا چه سرنوشتی داشته و نتیجه اش سکولاریسم نوع بدتر در اروپا و آمریکا است. اگرچه در آمریکا دین بهتر تحمل می شود. از طرف دیگر تجربه ۳۰ سال حکومت دینی را داریم. این مسئله من را به این جمع بندی رسانده که اگر می خواهیم دین را حفظ کنیم و آزادی های مردم را رعایت کنیم، بهتر است که یک حکومت غیردینی داشته باشیم.»

او در تجمع حامیان فتنه 88 در بوستون آمریکا، حضور یافته و گفت با مجاهدین خلق هدف مشترکی را دنبال می کند. وی در سال ۹۶ اعلام کرد، پس از سیزده سال زندگی مشترک طلاق گرفته این فعال سیاسی، در گفتگویی با رادیو فردا با عنوان«ازدواج سفید؛ بی مسئولیتی یا آزادی؟» حضور یافته و به دفاع از اقدام غیراخلاقی خود پرداخت این اقدام او باعث انزجار کاربران شبکه مجازی از وی شد و عمل او را چندش آور تعبیر کردند.

اما در هفته گذشته حقیقت جو در تیر آخر خود از طریق کانال تلگرامی خبر کشف حجابش را اعلام کرد و مدعی شد که این حرکت را برای حمایت از جریان دختر خیابان انقلاب کرده است. این اقدام درحالی صورت گرفت که جریان بدلی دختر خیابان انقلاب بعد از اثبات وابستگی به جریانات خارج نشین و فعالیت گروهک هایی نظیر مجاهدین خلق و بهائیان برای تقویت آن و سخنان حضرت امام خامنه ای در اینباره که ابراز داشتند: «آن همه هزینه، فکر و تبلیغات کردند که در نتیجه آن چند دختر فریب بخورند و در گوشه وکنار روسری از سر بردارند و همه تلاش هایشان در این نتیجه کوچک و حقیر خلاصه شد که این، مسئله ای نیست اما آنچه بنده را حساس می کند، طرح مسئله "حجاب اجباری" از دهان برخی خواص است». کاملا عقیم ماند. این بار حقیقت جو که خود مهره ای کاملا سوخته است برای حمایت از این جریان به میدان آمد. حضور وی به عنوان حامی این داستان مقوم بسیاری از فرضیه هایی بود که عده ای نظیر مصطفی تاجزاده آن را رد می کردند، نظریه ای نظیر اینکه این موضوع یک مطالبه عمومی و برخاسته از بطن جامعه زنان است و باید به آن رسیدگی شود و در حقیقت برخی از خواص داخلی نیز به نوعی درصدد القای آن بودند تا جامعه حیامحور ایران را از اصل شرعی حجاب دور کرده و در سایه آن موضوعاتی مانند برجام منطقه ای، سرپوش گذاشتن بر مطالبه گری عمومی نسبت به وعده های دولت دوازدهم که محقق نگردیده است و مسائلی از این دست به محاق فراموشی رود. اقدام حقیقت جو با عقبه سیاسی که ذکر شد بیش از هرچیز پرده از نمایشی برمی دارد که دشمن برای براندازی طراحی کرده و عده ای آن را خودآگاه و ناخودآگاه دنبال می کردند.

۱۳۹۷/۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...