نسخه چاپی

مسئولان دولتی اهمیت تكیه بر رسانه داخلی را دریابند

عکس خبري -مسئولان دولتي اهميت تکيه بر رسانه داخلي را دريابند

در روزهای گذشته، پیام‌رسان تلگرام فیلتر شده است؛ دولت درباره این پیام‌رسان مواضع دوگانه‌ای داشت؛ از یك‌سو با امضای طرح فیلترینگ در جلسات رسمی موافقت خود را اعلام ‌كرده و حتی برخی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور از آن خارج شدند و از سوی دیگر رئیس‌جمهور بر زخم تلگرام نمك می‌پاشد و مدافع آنچه حقوق مردم در بهره‌برداری از این پیام‌رسان پر ماجرا می‌داند، شده است.

اینکه یک رسانه کوچک، مانند تلگرام می‌تواند ده‌ها دستگاه تقنینی، اجرایی، قضایی و امنیتی را در کشورهای گوناگون درگیر خود کند، حکایت از آن دارد که رسانه‌ها اگرچه کوچک و کوتاه و جمع و جور شده‌اند؛ اما عملکرد و سرعت عمل آنها در مقابل حوادث بسیار بزرگ، غیر قابل پیشگیری شده است؛ بنابراین دولت‌ها برای رعایت حقوق ملت‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که ضمن حراست از امنیت ملی به جوانب مهم آن نیز توجه داشته باشند.
در روزهای گذشته، پیام‌رسان تلگرام فیلتر شده است؛ دولت درباره این پیام‌رسان مواضع دوگانه‌ای داشت؛ از یک‌سو با امضای طرح فیلترینگ در جلسات رسمی موافقت خود را اعلام ‌کرده و حتی برخی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور از آن خارج شدند و از سوی دیگر رئیس‌جمهور بر زخم تلگرام نمک می‌پاشد و مدافع آنچه حقوق مردم در بهره‌برداری از این پیام‌رسان پر ماجرا می‌داند، شده است.
اینکه رئیس‌جمهور به جای مقابله با عصیانگری یک رسانه که معلوم نیست سرویس‌دهنده‌های مرکزی آن در کدام کشور خارجی است، از آن حمایت می‌کند، جای سؤال دارد! زیرا مسئول تلگرام نه تنها بارها به مردم ایران توهین کرده؛ بلکه پیام‌رسان تلگرام وسیله‌ای برای عملیات‌های داعش و گروهک تروریستی در جریان حمله به مرقد مطهر امام(ره) و مجلس شورای اسلامی بوده است.
پس از کوچ میلیون‌ها ایرانی به پیام‌رسان‌های داخلی، شاهد کندی سرعت، عدم ارسال کد فعال‌سازی، اختلال در سامانه‌ها و حتی قطع ارتباط بوده‌ایم. اگر این عوامل به دلیل مشکلات فنی و هجوم کاربران اتفاق افتاده باشد، امری طبیعی است؛ اما نگرانی مهم این است که برخی از صاحبان این پیام‌رسان‌ها اعلام کرده‌اند عوامل پشت پرده به منظور به شکست کشاندن آنها در حال ایجاد اختلال در پیام‌رسان‌ها هستند!
در چنین شرایطی است که مسئولان دولتی باید ضمن عبور از جنجال‌های سیاسی و سوت و کف‌های بی‌خاصیت، اهمیت تکیه بر رسانه داخلی را دریابند؛ زیرا درک اهمیت شرایط و مصالح کشور و منافع واقعی مردم سبب می‌شود با یک تدبیر بهتر درصدد حل بسیاری از مسائل برآمد. در روزهای آینده مشکلات پیام‌رسان‌های داخلی با صبر و حوصله مردم فهیم و صبور ایران اسلامی برطرف خواهد شد و همه ما در این موفقیت ملی در یک تقابل رسانه‌ای با دو جبهه داخلی و خارجی سرافراز بیرون خواهیم آمد.

۱۳۹۷/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...