نسخه چاپی

مأموریت لاریجانی به ۲ كمیسیون‌ مجلس

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس جزئیات جلسه غیرعلنی پارلمان درباره بازار ارز را تشریح كرد.

به گزارش نما، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه ۲۳ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، در تشریح جلسه غیرعلنی پارلمان، اظهار داشت: جلسه غیرعلنی امروز با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، ولی‌اللّه سیف رئیس کل بانک مرکزی و همچنین مسعود کرباسیان و کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننّه برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی گزارشی از آخرین وضعیت بازار ارز به وکلای ملت ارائه کردند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه ضمانت‌های لازم برای تامین ارز در زمینه واردات کالا‌های اساسی، نیاز‌های تولیدکنندگان، نیاز‌های دارویی، ارز مسافرتی و بیماران نیازمند را ارائه کرد.

نعمتی به دغدغه نمایندگان درباره ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت اشاره کرد و گفت: لاریجانی در این زمینه تاکید کرد که باید ناهماهنگی‌ها رفع و به گونه‌ای عمل شود که نظر منتقدان و کارشناسان دولت در تصمیمات کابینه لحاظ شده و این امر منجر به وحدت و وفاق در بازار ارز شود.

وی ادامه داد: همچنین در مورد صادرات نیز رئیس مجلس به صورت جدی نسبت به موضوع حساسیت نشان داد و بر اختصاص مشوق‌های صادراتی به تجار تاکید کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس به اظهارات، ولی اللّه سیف رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه اشاره کرد و گفت: بنابر اظهارات سیف، هیچ‌گونه دغدغه‌ای در حوزه نیاز ارزیی کشور وجود ندارد و ارز مورد نیاز کشور به راحتی تامین می‌شود.

نعمتی افزود: در جلسه غیرعلنی امروز کمیسیون‌های اقتصادی، برنامه و بودجه مجلس و همچنین مرکز پژوهش‌های پارلمان از طرف لاریجانی مأ‌مور شدند که گزارشات این جلسه و گزارشات جلساتی که با نخبگان اقتصادی کشور برگزار می‌کنند را جمع‌بندی و در اختیار معاون اول رئیس‌جمهور قرار دهند. همچنین مقرر شد جهانگیری نیز جلساتی را با حضور نخبگان اقتصادی برگزار کرده تا نگرانی‌های جامعه درباره بازار ارز رفع شود.

۱۳۹۷/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...