نسخه چاپی

تبیین رهنمودهای مقام معظم رهبری

رئیس جمهور دروغگو؛غلط میكنی

حمیدرضا ترقی

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حرفهای سخیف و سبک چندروز قبل ترامپ گفتند: این شخص علاوه بر بیش از ده دروغ آشکار، ملت ایران و جمهوری اسلامی را هم تهدید کرد که بنده از طرف ملت ایران به او می گویم «شما غلط می کنید».19/2/97

دروغ یابی رهبر معظم انقلاب از سخنان رئیس جمهور آمریکا مسبوق به سابقه است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: علتِ نطق ابلهانه و بسیار زشت و سخیف و با ادبیات گانگستری و کابویی و سراسر دروغ محض و با آشفتگیِ رئیس جمهور امریکا، عصبانیت و درماندگی و سبک مغزی آن‌ها است.
سخنان رئیس جمهور امریکا، برای ملت امریکا افتخارآمیز نبود و باید نخبگان امریکا، از این سخنان و داشتن چنین رئیس جمهوری احساس شرم کنند که این احساس شرم را نیز بیان کرده‌اند.30/6/96

آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز در سخنانی دیگر گفتند:- "کسانی که دیروز آشکارا و پنهانی از داعش پشتیبانی می کردند، امروز اعلام می کنند که با داعش مبارزه می کنند و آنها را شکست داده است. این حقیقت ندارد".

ایشان افزودند:- "رئیس جمهور امریکا چند ساعت پیش اعلام کرده که توانایی شکست داعش را دارد، این یک دروغ است

رئیس جمهور مشهور به دروغگوئی

دنیل دِیل،" سردبیر تورنتو استار در دفتر واشینگتن فهرستی از دروغ‌هایی که "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در کارزار انتخاباتی بیان کرده است را تهیه کرده است.

دنیل دیل در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی اقدام به انتشار 494 گفته و سخن اشتباه، دروغ و دور از حقیقت ترامپ در 20 دسته جداگانه کرده است.

برخی از دروغ‌های ترامپ نشات گرفته از برداشت اشتباه وی درباره موضوعی بوده است، برخی دیگر اطلاعات ناقص وی را نشان می‌دهد، برخی اظهارنظرات دیگر ترامپ نیز هیچ منبع و یا پایه و اساسی ندارند.

دنیل دیل درمورد دروغ‌پردازی‌های ترامپ گفت: او معمولا وقتی خطاب به گروه خاصی صحبت می‌کند به داستان‌پردازیی و بزرگ‌نمایی مبالغه‌آمیز می‌پردازد. در بسیاری از موارد سخنان دروغ ترامپ هیچ سود مشخصی برای او ندارد و نقشی در بالا بردن محبوبیت او ایفا نمی‌کند؛ اما اصولا ترامپ نمی‌تواند دست از داستان‌پردازی بردارد.

در میان نزدیک به 500 دروغ منتشر شده ترامپ موارد مضحک و خنده‌دار بسیاری نیز به چشم می‌خورد.

اخیرا روزنامه نیویورک‌تایمز اقدام به انتشار 2 صفحه گزارش از توهین‌های ترامپ کرده بود.

سردبیر روزنامه تورنتو استار دروغ‌های ترامپ را به نحوی حروف‌چینی کرده است که در نهایت تصویر چهره این نامزد جنجالی انتخابات بر روی نوشته‌ها دیده می‌شود. در کادر سیاه رنگی پایین این گزارش نوشته شده است: " 7 هفته تبلیغات ریاست جمهوری و بیش از 490 دروغ"

تارنمای واشنگتن پست گزارش داد: حقیقت یاب ها متوجه شده اند که در 35 روز اخیر دروغ های ترامپ به تعداد 9 عدد در روز رسیده است.

به گزارش ایرنا، این تارنما با اشاره به قسمتی از برنامه های خود که ادعاهای ترامپ را پیگیری می کند ، افزود : ترامپ در 298 روز اول ریاست جمهوری خود یک هزار و 628 بار دروغ یا صحبت های گمراه کننده بیان کرده که میانگین آن 5.5 دروغ در روز می شد.
این تارنما ادامه داد:
ترامپ که علاقه زیادی به توییت کردن دارد، 50 ادعای دروغ یا گمراه کننده به تعداد سه بار یا بیشتر گفته است. یکی از پرسر و صداترین دروغ های وی درمورد لایحه مراقبت درمانی یا اوباماکراست. او گفته که اوباماکر 'اساسا از بین رفته' و 60 بار ادعاهای این چنینی در این مورد داشته است.
دروغ‌های ترامپ خطری جدی محسوب می‌شوند

« دنیل دیل» به‌طور مرتب آمار دروغ‌های ترامپ را توییت می‌کند. او در تازه‌ترین توییت خود آورده است که وی طی ۴۵۸ روز ریاست جمهوری خود یک هزار و ۴۸۶ دروغ گفته است که این میزان با ۳.۲ دروغ در روز برابری می‌کند.

دونالد ترامپ با گفتن 3001 دروغ طی 466 روز، رکوردی تازه در تاریخ سیاسی جهان بر جای گذاشت!

داده‌های آماری «فکت چکر» که همه اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را دسته بندی و بررسی می‌کند، نشان می‌دهد که او در مدت ۴۶۶ روزی که در کاخ سفید خدمت کرده، ۳۰۰۱ ادعای دروغ و یا غیرواقعی بیان کرده است. این بدان معناست که دونالد ترامپ در هر روز ۶.۵ ادعای نادرست و دروغ به زبان آورده است.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه نوشت: زمانی که پروژه بررسی دروغ‌های ترامپ را در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری او انجام دادیم، تعداد دروغ‌های او روزانه به ۴.۹ مورد رسید. حدود دو ماه پیش هم تعداد دروغ‌های او روزانه ۹ مورد بود.

به نوشته واشنگتن پست، دونالد ترامپ این عادت بد را دارد که ادعا‌های دروغ و غیرواقعی خود را بار‌ها و بار‌ها تکرار می‌کند. در واقع رئیس جمهور آمریکا ۱۱۳ مورد از ادعا‌های دروغین خود را دست کم ۳ بار تکرار کرده است

ترامپ در گفت‌وگویی ۳۰ دقیقه‌ای با روزنامه نیویورک‌تایمز ادعا‌هایی را مطرح کرد. روزنامه آمریکایی واشینگتن‌پست با تحلیل محتوای این گفت‌وگو، ۲۴ ادعای "اشتباه" یا "گمراه‌کننده" ترامپ را هویدا کرد.

دروغهای ترامپ علیه ایران اسلامی :

1- ایران در منطقه آشوب می‌آفریند؟

ترامپ در حالی ایران را به ایجاد هرج و مرج در خاورمیانه متهم می‌کند، که خود او در جریان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری دولت اوباما را حامی اصلی گروه‌های تروریستی منطقه از جمله داعش معرفی کرده بود. وی بارها گفته بود که هیلاری کلینتون یکی از بنیان‌گذاران داعش است. روزنامه لومند چاپ فرانسه نیز چندی پیش در مقاله ادعاهای ترامپ درباره حمایت ایران از تروریسم را در «دروغ محض» عنوان کرده و نوشته بود چگونه اروپا که به طور مستقیم توسط تروریسم تحت تاثیر قرار گرفته‌اند، خواهند توانست در مقابل این دروغ‌ها که کار همیشگی رئیس‌جمهوری آمریکا است، واکنش نشان دهند؟


این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از زمان تشکیل گروههای تروریستی داعش در کنار ملت‌های منطقه و سردمدار و پیشگام مقابله با داعش بود و مانع از سقوط بغداد و دمشق شد. با کمک ایران بود که داعش هم‌اکنون آخرین نفس‌های خود را در عراق و سوریه می‌کشد.
2- ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ایست
این دروغ رئیس‌جمهور آمریکا مبتنی برگزارشی با عنوان «حقه‌بازی نتانیاهو درباره ایران» است و 11بار آژانس انرزی اتمی آنرا رد کرده است


3- انتقال میلیاردها دلار به ایران!


رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: «بر اساس توافق برجام میلیون‌ها دلار پول به ایران داده شده و برخی از این پول‌ها نقد داده شده که مایه شرمساری من و شهروندان آمریکا است.»

درحالیکه رئیس‌جمهور آمریکا با دروغگویی غرامت پرداخت شده به ایران بر اساس رای دادگاه بین‌المللی لاهه را ، باج‌دهی دولت سابق این کشور در جریان مذاکرات هسته‌ای و برجام به ایران عنوان کرده است.


4- ایران در آستانه ساخت بمب اتم!
رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: «این توافق کمک کرد به ایران که هسته‌ای شود و به آستانه ساخت بمب اتم برسد.»
این ادعا را بارها آژنش رد و برصلح آمیز بودن فعالیت ایران تاکید کرده
5- عدم پایبندی ایران به برجام!
رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: «ایران هرگز به توافق هسته‌ای پایبند نبوده است».
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال 96 در چهار گزارش و در مجموع 10 بار از زمان اجرای برجام، پایبندی کامل ایران به این توافق را اعلام کرده است.
6- ادعای ضعف نظام بازرسی برجام
رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: «ما نمی‌‎توانیم تحت ساختار فرسوده و پوسیده توافق فعلی جلوی (ساخت) بمب هسته‌ای ایران را بگیریم و تدابیر نظارتی توافق مکانیسم‌های لازم برای پیشگیری، شناسایی، و تنبیه تقلب را ندارد. بازرس‌ها اجازه ندارند از خیلی از اماکن هسته‌ای دیدار کنند».

در بیانیه منتشر شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که چهارشنبه (19 اردیبهشت) منتشر شده تاکید شده است: «ایران تحت برجام، در زیر نظر سخت‌ترین رژیم راستی‌آزمایی هسته‌ای در جهان قرار دارد که یک دستاورد راستی‌آزمایی مهم است». ️ایران بالاترین سطح بازرسی‌ها در قالب مقررات موجود جهانی را پذیرفته و چیزی بالاتر از آن هم وجود ندارد».
بر اساس برجام، جمهوری اسلامی ایران دست‌کم 57 دریچه و منفذ برای دسترسی و بازرسی بیگانگان به حیطه‌های نظامی و حساس فراهم کرده است که 24 مورد آن ابدی و برای همیشه، 8 مورد 15 تا 20 سال و 20 مورد آن دست‌کم برای مدت 10 سال است. اکثر رهبران و دیپلمات‌های غربی نیز معتقدند پس از برجام یکی از جامع‌ترین نظام‌های بازرسی و نظارت در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعمال می‌شود.
7- رابطه برجام و توان موشکی ایران
رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: «برجام یک توافق ناقصی است که نتوانسته جلوی موشک‌های بالستیک ایران را بگیرد.»
در توافق هسته‌ای که سال 2015 میان ایران و شش کشور به دست آمد، هیچ ‌اشاره‌ای به مسئله توان موشکی ایران نشده است.
از سوی دیگر نگاهی به متن قطعنامه هم نشان می‌دهد که آزمایش موشکی توسط ایران الزاما ناقض قطعنامه 2231 نیست. یکی از مهم‌ترین نکات در این قطعنامه، استفاده از عبارتی غیرالزام‌آور در ارتباط با برنامه موشکی ایران است.


8- موشک‌های ایران و شهرهای آمریکا!
رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: «اجازه نمی‌دهیم شهرهای آمریکا(توسط موشک‌های ایران) با خطر تخریب روبه‌رو شوند.»

بنا بر ادعای دروغ ترامپ برای هدف قرار دادن شهرهای آمریکا به موشک‌های قاره‌پیما نیاز است و این موشک‌ها دارای بردی تقریبا بین 6 تا 8 هزار مایل (هر مایل 1.6 کیلومتر و ناتیکال مایل 1.8 کیلومتر) بوده و جمهوری اسلامی با توجه به تعریف فوق موشک قاره‌پیما ندارد.تاکنون مسئولان ارشد نظامی کشورمان نهایت برد موشکی را 2 هزار کیلومتر (نهایتا 1300 مایل) مطرح کردند که با عدد 6 تا 8 هزار مایل فاصله دارد
9- حمایت مالی از تروریسم!


رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: «در حالی که اقتصاد ایران در شرایط خیلی بد است، پول‌ها صرف سلاح‌هایی شده است تا از تروریسم حمایت کند و هرج و مرج در منطقه ‌ایجاد کند».
مروری بر تاریخ 39 ساله جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که دشمنان این نظام همواره تلاش کرده‌اند تا با ترور شخصیت‌های اصلی و فعالان فکری آن، شرایط سرنگونی انقلاب اسلامی را فراهم کنند.
چندی پیش روزنامه هافینگتن پست در گزارشی با عنوان «عربستان بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان امروز است، نه ایران» نوشته بود: «سال‌هاست که ایران لقب ناخوشایند «بزرگ‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان» را گرفته است. با وجود این، از 61 گروهی که نامشان در فهرست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته است، اکثریت چشمگیر آنها گروه‌هایی هستند که الهام گرفته از وهابیت هستند و از حمایت مالی سعودی‌ها (بزرگ‌ترین همپیمان آمریکا در منطقه) برخوردارند؛ گروه‌هایی که تمرکز خود را روی ایران به‌عنوان دشمنان اصلی خود معطوف کرده‌اند.»


10 - حمایت تسلیحاتی از تروریسم!
رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد: «ایران حکومت پیشتاز در عرصه تروریسم است و مشغول صادر کردن سلاح‌های خود به گروه‌های تروریستی و مجهز کردن آنهاست.»
درحالیکه مقدار قابل توجهی از اسناد و شواهد نه تنها در حمایت و پیوندهای نزدیک کاخ سفید با داعش و نقش آمریکا در ظهور این گروه تروریستی رادیکال وجود دارد بلکه اسنادی در ارتباط با مشارکت آمریکا در آموزش دادن تروریست‌ها و حمایت تسلیحاتی از آنها در کشورهای مختلف منتشر شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه درباره میزان حمایت تسلیحاتی آمریکا از داعش گفته بود: به لطف کمک‌های ایالات متحده امروز داعش از ارتش عراق مجهزتر است.
تروریست‌های داعش از ابتدای جنگ با سوریه از موشک‌های ضد زره «کورنت»، «میلان» و سلاح‌های ضد نفر بهره می‌بردند که آمریکا با واسطه آن را به تروریست‌ها از طریق مرزهای ترکیه می‌رساند.
این دروغهای ترامپ مثل هزاران دروغ دیگرش جز رسوائی برای دولت آمریکا حاصل دیگری ندارد و نه ملت ایران و نه افکار عمومی جهان دیگر به حرفهای این دروغگو توجهی نمیکنند.

نهدید به براندازی نظام جمهوری اسلامی

تهدیدات توخالی سران آمریکا درطی 40 سال گذشته برای ملت ایران کهنه شده و هرکاری از آمریکا تاکنون ساخته بوده برای براندازی نظام جمهوری اسلامی انجام داده اند > حتی همین 7 ترلیون دلاری که آمریکا میگوید در خاورمیانه خرج کرده عمده اش برای براندازی ایران و مقاومت اسلامی بوده :تحمیل جنگ 8 ساله ؛ کودتا, حمله به طبس؛ جنگ نرم ؛ تحریم 40 ساله اقتصادی و تسلیحاتی ؛ حمایت از منافقین و اپوزسیون ایران ؛ حمایت از فتنه گران برانداز؛ ترور مقامات کشور ؛ حمایت از شبکه های اجتماعی و گروهکهای تجزیه طلب وو نمونه های این تلاش شکست خورده است بنابراین تا کنون به تعبیر امام خمینی ره هیچ غلطی نتوانسته بکند و در آینده نیز غلط میکند که بتواند نظام مستحکم و مقتدرو ریشهدار ایران را براندازی کند .

۱۳۹۷/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...