نسخه چاپی

اختصاصی نما:

استقلال و چالش بدون تیام!

عکس خبري -استقلال و چالش بدون تيام!

استقلال تهران در حالی در فولاد شهر اصفهان برابر ذوب‌آهن شكست خورد كه یك غایب سرشناس داشت. «مامه باباتیام» مهاجم كلیدی آبی‌ها مهمترین غایب این دیدار بود

مهدی خرمی – استقلال تهران در حالی در فولاد شهر اصفهان برابر ذوب‌آهن شکست خورد که یک غایب سرشناس داشت. «مامه باباتیام» مهاجم کلیدی آبی‌ها مهمترین غایب این دیدار بود که «شفر» با تمام وجود کمبود او را احساس کرد.

در نبود مهاجم سنگالی بار خط حمله آبی‌پوشان روی دوش «فرشید اسماعیلی» و «علی قربانی» افتاد که نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند و در تمام دقایق مغلوب آمادگی «رشید ظاهری» شدند.

حالا در آستانه دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرسش اصلی این است؛ آیا علی قربانی، فرشید اسماعیلی یا جابر انصاری و... موفق به پر کردن جای خالی «مامه‌تیام» خواهند بود یا استقلال باز هم برای گلزنی دچار مشکل می‌شود؟

بزرگترین دغدغه «وینفردشفر» سرمربی آلمانی پر کردن جای خالی مهاجمی است که از زمان حضورش در استقلال آمار فوق‌العاده‌ای در گلزنی از خود به جای گذاشته است. چالش بزرگ استقلال هم همین است؛ بدون تیام و با تیام!

مهاجم سنگالی به قدری در این تیم تأثیرگذار است که همه حریفان استقلال آرزوی غیبت او را به هر دلیلی داشته باشند.

زمانی که «مامه بابا تیام» مصدوم شد هم برای فریب دادن ذوب‌آهن «شفر» آلمانی اعلام کرد این مهاجم مقابل تیم قلعه‌نویی بازی می‌کند. حالا شنیده می‌شود این مهاجم کارکشته آفریقایی به دیدار برگشت استقلال تهران مقابل ذوب‌آهن اصفهان هم نخواهد رسید! پزشک استقلال هم در صحبت‌های خصوصی با خبرنگاران این موضوع را گفته است.

بنابر این «علی قربانی» دوباره باید به عنوان مهاجم اول در ترکیب استقلالی‌ها قرار بگیرد. مهاجمی که گزینه مدنظر «وینفردشفر» نیست و به ناچار در خط حمله آبی‌ها بازی می‌کند.

البته این احتمال هم وجود دارد که مرد آلمانی «فرشید اسماعیلی» را در خط حمله به کار بگیرد. یک هافبک تکنیکی که به عنوان مهاجم مکمل مثمرثمر بوده است اما تک مهاجم، بعید می‌دانیم!

«مامه بابا‌تیام» حالا به معمای بزرگ استقلال تبدیل شده است در حالی که معمای بزرگتر فصل آینده است. گرانی قیمت دلار در کشورمان احتمال ماندن این مهاجم گلزن را به حداقل رسانده است.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که «مامه باباتیام» می‌تواند با پرداخت مبلغی از استقلال جدا شود و برود. از طرف دیگر این مهاجم سنگالی پیشنهادات بسیارخوبی از کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد که حفظ او در استقلال را بسیار سخت‌تر می‌کند.

آیا در این شرایط «وینفردشفر» در استقلال می‌ماند؟ مشکلات مالی آبی‌ها و عدم پرداخت باقی قرارداد بازیکنان از یک طرف و ماجرای «مامه باباتیام» از طرف دیگر «وینفردشفر» را هم برای ماندن در جامع آبی‌ها دچار تردید کرده است.

البته سخت می‌شود همه چیز بستگی به نتیجه دیدار برگشت استقلال و ذوب‌آهن در تهران دارد!

۱۳۹۷/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...