نسخه چاپی

بیرانوند در گفتگو با نما:

فاجعه برجام نتیجه غفلت از هشدارهای رهبری است

عکس خبري -فاجعه برجام نتيجه غفلت از هشدارهاي رهبري است

نماینده ادوار مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی گفت:مقام معظم رهبری در خصوص اجازه اجرائی شدن برجام گفتند مسیر قانونی باید طی شود چون معاهده الزام آوراست لذا برجام باید با هماهنگی دبیرخانه شورای امنیت ملی به مجلس رفته وتصویب می شد و رهبری 9 شرط و شورای امنیت ملی شروطی گذاشت، مجلس هم شروطی داشت ولی هیچ كدام از شروط لحاظ و اجرائی نشد.

بهرام بیرانوند نماینده ادوار مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با انتقاد ازعملکرد دولت و مجلس در زمان تصویب برجام، بیان کرد: تاریخ قضاوت تلخی از اقدامات صورت گرفته در دولت و مجلس در روند تحقق، تصویب و سرانجام خسارت باربرجام برای نسل های آتی مخابره خواهد کرد گرچه در فضای غبار آلود و شانتاژ رسانه های خبری کاذب واقعیات موجود آن وارونه منعکس شود.
وی عنوان نمود: با نشنیدن هشدارهای دلسوزان نظام متاسفانه درهماهنگی صورت گرفته بین دولت ومجلس برجام به نحوی در روز سیاه تصویب شد که ناگفته های فراوان از آن باقی مانده که قطعا در تاریخ ضبط و به نسل های آتی مخابره خواهد شد.
وی ابراز نمود: تصویب برجام در شرایطی با کسب رای ضعیف در مجلس عملیاتی شد که اجازه طرح سوال و پیشنهادات لازم ولحاظ شروط وکسب تضامین لازم داده نشده و مسیر قانونی متعارف پیش نرفت که امروز منجر به نتیجه پوچ و خسارت بار برای کشور شد.
بیرانوند با اشاره به تذکرات مکررمقام معظم رهبری در زمان مذاکرات برجام که اذعان فرمودند برجام نقص ساختاری دارد، اظهار داشت: متاسفانه برجام نقص ساختاری داشت و این امر مورد توجه دولت و مجلس قرارنگرفت.
وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص اجازه اجرائی شدن برجام گفتند مسیر قانونی باید طی شود چون معاهده الزام آوراست لذا برجام باید با هماهنگی دبیرخانه شورای امنیت ملی به مجلس رفته وتصویب می شد و رهبری 9 شرط و شورای امنیت ملی شروطی گذاشت، مجلس هم شروطی داشت ولی هیچ کدام از شروط لحاظ و اجرائی نشد.
وی خاطر نشان کرد: برجام در نقص ساختار چون خودرویی می ماند که از ابتدا فرمان یا چرخ یا موتور نداشت و قرار گرفتن در مسیر آن خسارت بار بود وهزینه های فراوان بر مردم و کشور تحمل کرد لیکن توسط عناصری که داوطلبانه به دنبال تحقق خواسته های دشمن دویدند پیگیری شده وصورت گرفت.
وی با انتقاد از مواضع نامتناسب مسئولان اجرائی در برابر برهم زنندگان این توافق، گفت: مواضع کنونی مسئولان در مقابله با نقض برجام از سوی آمریکا اثر گذارنبوده و در شان ملت ایران نیست.
وی تاکید نمود: نمایندگانی که در مجلس شورای اسلامی دلشان برای انقلاب و اسلام وایران می تپد ازعملکردها در رنج اند زیرا تا زمانی که نگاه مسولان درجه یک مجلس و دولت درهماهنگی با هم برای گشایش امورکشور نگاه به غرب باشد نمی توان موفق عمل کرده وپیشرفت کشور را تضمین نمود.

۱۳۹۷/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...