نسخه چاپی

جنگ روانی اصلاح‌طلبان و چالش برجام

عکس خبري -جنگ رواني  اصلاح‌طلبان و چالش برجام

اصلاح طلبان تلاش دارند با ایجاد رعب و ترس، تداوم برجام با اروپایی‌ها را تنها راه ممكن برای جمهوری اسلامی ایران معرفی كنند


خروج ترامپ از برجام، اردوگاه حاميان برجام را که در آن طيف‌هاي گوناگونی از اعتداليون، اصلاح‌طلبان و... قرار دارند، دچار انفعال، سردرگمي و چندگانگي کرده که در رأس آن نگراني از واگرايي هواداران و کاهش مقبوليت و محبوبيت دولت و اصلاح‌طلبان است. حدود پنج سال است که دولت وعده حل مشکلات اقتصادي کشور از طريق مذاکره و امضای برجام را داده است و اکنون همه چيز را از دست رفته مي‌بيند! بي‌ثباتي در عرصه اقتصاد که بخشي از آن محصول سياست‌هاي غلط برجامي دولت است نيز خود را در عرصه‌هاي متفاوت، از جمله بازار ارز نشان داده و نارضايتي مردمي از عملکرد دولت را به همراه داشته است.
برخی حامیان دولت هم این روزها به صراحت از رویگردانی مردم از جریان اصلاح‌طلب و حامی دولت سخن می‌گویند.
با اين احوال، حفظ هواداران و جلوگيري از کاهش وزن سبد آرای دولت، مهم‌ترين اولويتي است که قلم به دستان اين جريان را به ميدان آورده تا با شگردهاي گوناگون رسانه‌اي افکار عمومي را توجیه کنند!
بخشي از اين طيف تلاش دارند اذهان پرسشگر افکار عمومي را به اين تحليل برسانند که تداوم برجام بدون آمريکايي‌ها نيز ممکن خواهد بود! و اکنون بايد کار را با اروپاييها ادامه داد (!) که براي اثبات آن، اظهارات ناشيانه فراواني شنيده مي‌شود که افکار عمومي بايد نسبت به آن حساس باشد و بار ديگر فريب مدعيان را نخورد.
بخشي ديگر تلاش دارند با ايجاد رعب و ترس، تداوم برجام با اروپايي‌ها را تنها راه ممکن براي جمهوري اسلامی ایران معرفي کنند؛ از این رو تأکيد دارند: «با وجود مخالفت اتحاديه اروپا، روسيه، چين و ديگر کشورهاي جهان با اقدام آمريکا، ما دوران سختي را پيش‌ رو داريم. چنانچه خردمندانه و متحد با تهديدها و تحريم‌هاي اخير مواجه نشويم، ممکن است خداي ناکرده شاهد فروپاشي اقتصادي و حتي ملي ايران باشيم.»
اغوای افکار عمومي هر چند ممکن است چند صباحي همراهي ايشان را به همراه داشته باشد، اما خيلي زود طبل رسوايي آن بر زمين خواهد خورد. بهترين راه مواجهه با مردم صداقت است و اعتراف به اين حقيقت که مسير در پيش گرفته شده خطاي راهبردي بوده که از نبود اعتماد به ملت و اعتماد بي‌جا به دشمن حاصل آمده است. توجه به توصيه‌ها و رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي و حرکت مبتني بر الگوي اقتصاد مقاومتي و حکمت مبتني بر سه‌گانه عزت، حکمت و مصلحت در سياست خارجي، راه بازسازي اعتماد مردم خواهد بود.

۱۳۹۷/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...