نسخه چاپی

ظریف: برجام بیماری درحال مرگ است

رئیس كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ظریف معتقد بود برجام بیماری در حال مرگ است كه در آی‌سی‌یو و شرایط بسیار سختی قرار دارد.

به گزارش نما، محمدرضا رضایی‌کوچی در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر امور خارجه، دبیر شورای عالی امنیت ملی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و عراقچی معاون وزیر امور خارجه برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم برگزار شد، اظهار داشت: در این لایحه تعیین مصادیق تروریسم را در اختیار غربی‌ها قرار می‌دهیم. پیش از این ما به این کنوانسیون تبصره‌ای اضافه کرده بودیم که بر اساس آن، گروه‌هایی که برای مبارزه با اشغالگران فعالیت می‌کنند، تروریست نیستند، اما طرف‌های غربی اصرار دارند که این تبصره حذف شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت حذف این تبصره، تعیین مصادیق گروه‌های تروریستی به دست کشورهای غربی تعیین می‌شود و چه بسا گروه‌هایی مانند حزب‌الله لبنان و نیروی قدس در لیست گروه‌های تروریستی قرار گیرد.

وی افزود: آقای ظریف معتقد است که در صورت تصویب این کنوانسیون، برای حمایت از گروه‌های محور مقاومت مشکلی ایجاد نخواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برجام از نظر آقای ظریف، بیماری در حال مرگ است که در آی‌سی‌یو و شرایط بسیار سختی قرار دارد.

وی تصریح کرد: آقای ظریف اعلام کرد که ما با اروپایی‌ها وارد مذاکره شده‌ایم و اروپایی‌ها تعهد داده‌اند که منافع ایران را تضمین کنند، اما مشخص نیست که اروپایی‌ها چقدر بتوانند در برابر تحریم‌های آمریکا مقاومت کنند، زیرا سهامداران شرکت‌های اروپایی، آمریکایی‌ها هستند.

رضایی‌کوچی اظهار داشت: آقای ظریف همچنین این شبهه را مطرح کرد که مشخص نیست شرکت‌های اروپایی چه مقدار از سران کشورهایشان تبعیت کنند.

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، آقای ظریف معتقد بود با خروج آمریکا از برجام، کار ایران راحت‌تر شده است.

وی تأکید کرد: نمایندگان از توضیحات وزیر امور خارجه در خصوص الحاق ایران به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم قانع نشدند، زیرا معتقدند در صورت پیوستن به این کنوانسیون، اگر گروه‌های مقاومت مانند حزب‌الله مورد حمایت ایران قرار گیرند، آمریکا می‌تواند از ایران به دادگاه لاهه شکایت کند.

۱۳۹۷/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...