نسخه چاپی

مدیرعامل فیس بوك از نمایندگان اروپایی عذرخواهی كرد

مدیرعامل فیس بوك از نمایندگان اروپایی به دلیل اقدام ناكافی در زمینه حفاظت از اطلاعات كاربران عذر خواهی كرد.

به گزارش نما، «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس بوک با حضور در پارلمان اروپا از اینکه این شبکه اجتماعی اقدامات حمایتی هر چه بیشتر در زمینه حفاظت از اطلاعات کاربران صورت نداده است، عذرخواهی کرد اما در عین حال به پرسش‌هایی درباره حفاظت از حریم خصوصی افراد پاسخ‌های مبهمی داد.

بنابر گزارش شبکه خبری راشاتودی، وی در سخنانی در برابر سران احزاب سیاسی پارلمان اروپا گفت: «روشن است که باید اقدامات بیشتری در ارتباط با فیس‌بوک صورت بگیرد تا از (اطلاعات) کاربران در برابر آنهایی که می‌خواهند به آنها آسیب برسانند حفاظت کند.»

وی گفت: « خواه اخبار جعلی باشه یا، در قضیه مداخله خارجی در انتخابات یا سوء استفاده طراحان (فیس‌بوک) از اطلاعات افراد، ما نظرات کافی در خصوص مسئولیت‌هایمان دریافت نکردیم این یک اشتباه بود و من متأسفم.»

مدتی پیش افشا شد که شرکت تحقیقاتی کمبریج آنالیتیکا به منظور بررسی میزان محبوبیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در دوران برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور توانسته به داده های خصوصی کاربران دسترسی یابد و آنها را بررسی کند. همچنین فیس بوک از طریق برنامه تلفن همراه خود تمامی اطلاعات تماس ها و پیامک های کاربران را جمع آوری و نگهداری می کند.

بسیاری از شرکت ها و توسعه دهندگان ثالث تلاش می کنند از طریق فیس بوک به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی یابند و کاربران هم کنترل کمی برای مقابله با این وضعیت دارند. ابزار تازه که در بخش Apps تنظیمات فیس بوک در دسترس است، به کاربر امکان می دهد تا فهرست برنامه های ثالث که به حساب کاربری وی دسترسی دارند را مشاهده کند و آنها را پاک کند

۱۳۹۷/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...