نسخه چاپی

فتنه جدید عربستان در سوریه

یك مقام مسئول در نیروهای دمكراتیك كرد سوریه جمعه شب به خبرگزاری آلمان گفت كه عربستان گروهی از مزدوران خود را در مرزهای سوریه و عراق مستقر می كند.

به گزارش نما، این منبع آگاه که به نامش اشاره ای نشده است، اعلام کرد: یگان های مدافع خلق باهمکاری نیروی تحت رهبری «شیخ حمیدی الجربا» که حیطه حضورش از مرزهای ترکیه تا رود فرات و حومه شرقی «دیرالزور» سوریه امتداد دارد، به کمک مالی عربستان، گروهی را برای کنترل مرزهای سوریه و عراق تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: عربستان برای هر نفر از این نیروها 200 دلار حقوق ماهانه تعیین کرده است.

وی مدعی شد: ورود عربستان برای حمایت مالی از تشکیل این نیروی مرزبانی بخاطر جلوگیری از نفوذ ایران در مناطق مرزی سوریه و عراق است .

از سوی دیگر «احمد الرمضان» مدیر رسانه «فرات پست» به خبرگزاری آلمان گفته است: نمایندگانی از نیروی نظامی عربستان، امارات و اردن در حال حاضر در پایگاه نظامی «خراب عشق» در غرب شهر «عین عیسی» در حومه شمالی رقه در شرق سوریه حضور دارند و در چند روز گذشته از رقه دیدن کرده اند.

نیروهای موسوم به ائتلاف بین المللی ضد داعش» به سرکردگی آمریکا به همراه نیروهای دمکراتیک کرد سوریه کنترل مرزهای سوریه و عراق در استان های حسکه و نیز منطقه تنف در حومه شرقی حمص را در اختیار دارند.

ابتدای سال جاری میلادی (دی/ بهمن 96) بود که نیروهای دمکراتیک کرد سوریه، از تاسیس یک نیروی مرزبانی مرکب از 30 هزار تن خبر داد، اقدامی که خشم «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه را برانگیخت.

تشکیل یک نیروی مرزبانی در سوریه از سوی سعودی و حمایت مالی ریاض از آنها درحالی منتشر می شود که «ثامر السبهان» وزیر مشاور عربستان در امور خلیج (فارس)، و شخصیت جنجالی این کشور، اکتبر (مهرماه/ آبان 96) پس از کنترل نیروهای دمکراتیک کرد سوریه بر استان رقه، ضمن دیدار از این منطقه، به آنها وعده کمک مالی برای بازسازی این شهر را داد.

۱۳۹۷/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...