نسخه چاپی

ترامپ: كره شمالی بقایای اجساد 200 نظامی آمریكایی را به ما تحویل داد

دونالد ترامپ برای انجام تجمع انتخاباتی به نفع نامزد جمهوریخواهان در انتخابات پیش روی كنگره آمریكا به شهر «دولوث» ایالت مینه سوتا رفت و در آنجا درباره مسائل مختلفی از قبیل كره شمالی اظهارنظر كرد.

به گزارش نما، دونالد ترامپ برای انجام تجمع انتخاباتی به نفع نامزد جمهوریخواهان در انتخابات پیش روی کنگره آمریکا به شهر «دولوث» ایالت مینه سوتا رفت و در آنجا درباره مسائل مختلفی از قبیل کره شمالی اظهارنظر کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این تجمع درباره کره شمالی و نشست اخیر خود با کیم جونگ اون صحبت کرد و خبر داد که پیونگ یانگ بقایای اجساد ۲۰۰ نظامی آمریکایی کشته و مفقود شده در جنگ کره (۱۹۵۳) را به آمریکا تحویل داد.

بعد از اولین دیدار اخیر ترامپ با کیم، سران آمریکا و کره شمالی سندی مشترک را امضا کردند که شامل چهار بند از جمله خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره و تضمین امنیت کره شمالی است.

در یک بند آمده بود: آمریکا و کره شمالی متعهد به تبادل زندانیان باقی‌مانده در دو کشور و همچنین بازگرداندن اجساد سربازان کشته و مفقود شده در جنگ کره(۱۹۵۳) شدند (جزئیات بیشتر).

ترامپ در سخنرانی تازه خود، درباره چین هم اظهارنظر کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که اخیرا علیه کالاهای چینی تعرفه‌های سنگینی اعمال و جنگ تجاری راه انداخته، به همتای چینی خود لقب «دوست من» داد و موضع چین در قبال خلع سلاح اتمی کره شمالی را تحسین کرد.

این تجمع حاشیه‌هایی هم داشت و حداقل دو مخالف سعی در بر هم زدن مراسم را داشتند که نیروهای امنیتی و انتظامی، آنها را از محل بیرون بردند.

رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این موضوع خطاب به نیروهای برقراری نظم و امنیتی گفته بود: «او را از اینجا بیرون ببرید».

سپس با اشاره به فرد معترض گفت: «خداحافظ عزیزم. برو پیش مامانت».

۱۳۹۷/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...