نسخه چاپی

آخرین جزئیات پرونده قتل كودك 2/5 ساله مشهدی توسط مادرش

ارسلان كودك 2/5 ساله مشهدی چندی پیش در اثر ضرب و شتم مادر خود به قتل رسیده است. كودك فوق تا 5 ماه پیش به دلیل اعتیاد پدر و مادر به همراه خواهر و برادرش در یكی از مراكز نگهداری از كودكان بدسرپرست سازمان بهزیستی كشور نگهداری می شدند كه با صدور حكم قاضی مبنی بر بهبودی والدین آنها، ترخیص شده و به پدر و مادر بهبود یافته تحویل داده شده بودند.

به گزارش نما، رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور اظهار کرد: کودکان بدسرپرستی که به دلیل کودک آزاری از طرف والدین خود به مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست سازمان بهزیستی کشور منتقل می شوند، باید بعد از صدور حکم قضایی مبنی بر بهبود وضعیت والدین، به پدر و مادرشان تحویل داده شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: قضات در صدور حکم ترخیص کودکان بدسرپرست از مراکز نگهداری از کودکان سازمان بهزیستی کشور مستقل عمل می کنند و حکم ترخیص کودکان و تحویل مجدد آن ها توسط قاضی پرونده هر یک از کودکان صادر می شود.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور خاطرنشان کرد: مددکاران اجتماعی اورژانس اجتماعی کشور باید از وضعیت والدینی که کودک خود را به دلایل مختلف چون ابتلا به اعتیاد و مواردی از این دست مورد اذیت و آزار قرار می دهند، گزارشی تهیه کرده و به دادگاه و قاضی پرونده ارجاع دهند.

جعفری اضافه کرد: مددکاران اجتماعی با استناد به گفته های پزشک، به درمان والدینی می پردازند که کودک خود را مورد اذیت و آزار قرار می دادند. همچنین در برخی موارد با مراجعه حضوری و مشاهده وضعیت فعلی والدین کودک با بازدید از منزل، گزارشی را تهیه و به دادگاه ارائه می کنند.

وی تاکید کرد: در هر یک از استان ها مدیرکل اورژانس اجتماعی ملزم به بررسی وضعیت کودکان آزار دیده هستند. متاسفانه موارد کودک آزاری در کشور یکی دو مورد نیست که در روزنامه ها درج می شود که ما آن را رسانه ای کرده و مورد پیگیری قرار دهیم.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور در ادامه یادآور شد: اورژانس اجتماعی کشور زمانی به موارد کودک آزاری ورود می کند که مدیران کل استان ها در پیگیری موارد مربوط به خود کوتاهی کرده و وظایف خود را به درستی انجام نداده باشند.

مددکاران پرونده کودک 2/5 ساله مشهدی وظایف خود را به درستی انجام داده اند

جعفری در تشریح پرونده کودک آزاری در روزهای اخیر که در نهایت منجر به فوت کودک 2/5 ساله در استان خراسان رضوی شده است، اظهار کرد: پدر و مادر کودک فوق تا چند ماه پیش مبتلا به بیماری اعتیاد و مصرف مخدر شیشه بودند و هر 3 فرزند آن ها تا 5 ماه پیش که والدینشان به بهبودی نرسیده بودند، در یکی از مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست مشهد نگهداری می شدند.

وی تاکید کرد: 5 ماه پیش قاضی با گزارشی که مددکار اجتماعی پرونده فوق از بهبود والدین فرزندان ارائه داده بود، حکم ترخیص و تحویل فرزندان آن ها را صادر کرده و هر 3 فرزند به پدر و مادری که مصرف مخدر شیشه خود را ترک کرده بودند تحویل داده شدند. ضمن اینکه مددکار اجتماعی نیز در طول این 5 ماه 3 مرتبه به آن ها سرزده و وضعیت آنها را از نزدیک مشاهده کرده بود.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور اضافه کرد: اگرچه کودک 2/5 ساله مشهدی بر اثر کودک آزاری مادر به قتل رسیده است اما هیچ گونه قصوری متوجه اورژانس اجتماعی نبوده و مددکاران اجتماعی پرونده فوق وظایف خود را در این خصوص انجام داده اند. در حال حاضر نیز دو خواهر و برادر کودک به قتل رسیده نیز تحت مراقبت عوامل اورژانس اجتماعی کشور هستند.

گفتنی است ارسلان کودک 2/5 ساله مشهدی چندی پیش در اثر ضرب و شتم مادر خود به قتل رسیده است. کودک فوق تا 5 ماه پیش به دلیل اعتیاد پدر و مادر به همراه خواهر و برادرش در یکی از مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست سازمان بهزیستی کشور نگهداری می شدند که با صدور حکم قاضی مبنی بر بهبودی والدین آنها، ترخیص شده و به پدر و مادر بهبود یافته تحویل داده شده بودند.

۱۳۹۷/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...