نسخه چاپی

تقویت همكاری ایران و تاجیكستان در زمینه آب و انرژی

رضا اردكانیان، وزیر نیرو كه در راس هیئتی به منظور شركت در اجلاس بین‌المللی دهه اقدام برای آب و توسعه پایدار به دوشنبه پایتخت تاجیكستان سفر كرده، در حاشیه این كنفرانس با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیكستان دیدار كرد و در این دیدار دو طرف در خصوص روابط دو جانبه و راهكارهای توسعه آن به ویژه در بخش انرژی تبادل نظر كردند.

به گزارش نما، رضا اردکانیان، وزیر نیرو که در راس هیئتی به منظور شرکت در اجلاس بین‌المللی دهه اقدام برای آب و توسعه پایدار به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کرده، در حاشیه این کنفرانس با سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار کرد و در این دیدار دو طرف در خصوص روابط دو جانبه و راهکارهای توسعه آن به ویژه در بخش انرژی تبادل نظر کردند.

اردکانیان با اشاره به ابتکار تاجیکستان در ارائه پیشنهاد نامگذاری دهه 2018-2028 به عنوان دهه بین‌المللی آب برای توسعه پایدار و تصویب آن توسط مجمع عمومی سازمان ملل، آمادگی کشورمان را برای تحقق اهداف آن در زمینه توسعه همکاری‌های آبی به ویژه در منطقه آسیای میانه بیان کرد.

وزیر نیرو همچنین به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی آتی که در تهران برگزار خواهد شد، اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای تقویت همکاری‌های دو جانبه در زمینه‌های مختلف برشمرد.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی مناسب تاجیکستان برای همکاری دو جانبه در زمینه کشت فراسرزمینی تاکید کرد و با اشاره به گفتگوهای دو کشور در چارچوب کمیسیون مشترک خواستار توسعه همکاری‌ها در این زمینه شد.

در این دیدار، وزیر امور خارجه تاجیکستان با اشاره به اشتراک‌های فراوان دو ملت هم‌زبان ایران و تاجیکستان بر تقویت و تحکیم همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در زمینه آب و انرژی تاکید کرد و آمادگی این کشور برای همکاری با ایران در کشت فراسرزمینی را اعلام کرد.

سراج الدین مهرالدین به دیدار چند ماه اخیر خود با وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت: نسبت به تقویت همکاری‌های دو کشور بسیار امیدوار هستیم و زمینه‌های این همکاری را فراهم خواهیم کرد.

۱۳۹۷/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...