نسخه چاپی

جام جهانی روسیه سكوی پرتاب ملی پوشان فوتبال ایران

عکس خبري -جام جهاني روسيه سکوي پرتاب ملي پوشان فوتبال ايران

با آغاز رقابت های جام جهانی روسیه و حضور تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقات و كسب نتایج مطلوب انتظار می رود شماری از ملی پوشان فوتبال كشورمان بسان اسلاف خود با پایان این رقابتها ، آینده فوتبال خود را در لیگ های كشورهای دیگر پیگیری كنند و برخی دیگر از این ملی پوشان نیز كه هم اكنون در خارج از كشور توپ می زنند ، فوتبال خود را در لیگ های معتبر تری تجربه كنند.


با آغاز جام جهانی فوتبال در روسیه تب فوتبال تمام جهان از جمله ایران رافرا گرفته است.

۳۲ تیم از قاره های مختلف پس از طی مراحل مقدماتی و رقابت با حریفانشان گام به مرحله پایانی این رویداد مهم که فراگیرترین رشته ورزشی جهان به شمار می رود ،گذاشته اند.

رویدادی که تمام جهانیان چندی است به آن چشم دوخته اند که پس از برگزاری دیدارهای مختلف قهرمان آن مشخص شود.

از جمله تیم ه ای شرکت کننده در مسابقات جام جهانی روسیه می توان به تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد. تیمی که برای دومین بار پیاپی در میان تیم های قاره کهن گام به روسیه گذاشته است که توان خود را به جهانیان نشان داد.

تیم ایران نخستین حضورش را در جام جهانی فوتبال در سال ۱۹۷۸ تجربه کردو اکنون برای پنجمین بار است که ملی پوشان فوتبال کشورمان درمهمترین رویداد ورزشی جهان حضور دارند.

کارشناسان ، تیم های شرکت کننده در رقابت های جام جهانی فوتبال را به دو گروه تقسیم کرده اند که تیم ملی فوتبال ایران همیشه در این پیکارها در گروه دوم قرار گرفته است.

نخستین گروه تیم هایی همچون برزیل، آلمان ، انگلیس ، اسپانیا و ... هستند که در پی فتح جام قهرمانی و بردن آن به کشورهایشان هستند و سری دوم کشورهایی بسان ایران ، مصر ، نیجریه و ... که در پی نشان دادن فوتبال کشورهایشان و معرفی بازیکنانشان به جهانیان می باشند.

بازیکنان تیم های ملی فوتبال کشورهای مختلف در گروه دوم در سال جام جهانی تمام تلاش خود را انجام می دهند که حضورشان را در این رویداد مهم مسجل سازند تا فوتبالشان را با حضور در لیگ های معتبر جهان برای سالهای آتی بیمه کنند.

نگاهی به تاریخ حضور تیم ملی فوتبال ایران در رقابتهای جام جهانی فوتبال حاکی از آن است که پس از پایان این رویداد جهانی ، بستر مناسب برای حضور ملی پوشان کشورمان درلیگ های مختلف هموار شده است.

آندرانیک اسکندریان ، حسن نظری و حسن روشن نخستین لژیونرهای فوتبال ایران هستند کهبا پایان رقابت های جام جهانی ۱۹۷۸ آرزانتین راهی لیگ های مختلف شدند و این روند با حضور بازیکنانی همچون علی دایی ، خداداد عزیزی ، کریم باقری ، مهرداد میناوند ،پزمان منتظری ،مهرداد پولادی ، جلال حسینی ، آندرانیک تیموریان ، علی کریمی ، آرش برهانی ،رضا عنایتی ، رسول خطیبی ،علیرضا منصوریان، مهدی پاشازاده ،مهدی مهدوی کیا،جواد کاظمیان ،مهرداد پولادی و ... پس از پایان رقابت های جام های جهانی سال های ۱۹۹۸ ، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ در لیگ های مختلف جهان تداوم یافت.

با آغاز رقابت های جام جهانی روسیه و حضور تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقات و کسب نتایج مطلوب انتظار می رود شماری از ملی پوشان فوتبال کشورمان بسان اسلاف خود با پایان این رقابتها ، آینده فوتبال خود را در لیگ های کشورهای دیگر پیگیری کنند و برخی دیگر از این ملی پوشان نیز که هم اکنون در خارج از کشور توپ می زنند ، فوتبال خود را در لیگ های معتبر تری تجربه کنند.

از میان تیم اعزامی کشورمان به جام جهانی روسیه ۱۴ نفر از آنان از جمله رضا قوچان نژاد ، علیرضا جهانبخش ، کریم انصاری فر، اشکان دژاگه ، احسان حاج صفی ، مهدی طارمی و ... در لیگ های خارجی توپ می زنند و ۱۱ نفر دیگر آنان در لیگ کشورمان حضور دارند.

بازی درخشان بازیکنانی همچون علیرضا بیرانوند ، امید ابراهیمی ،مجید حسینی و وحید امیری در جام جهانی شانس این بازیکنان رابرای حضور در لیگ های کشورهای مختلف از جمله لیگ های اروپایی افزایش داده است و بازیکنانی همچون وحید مظاهری ، محمد رضا خانزاده ،مهدی ترابی و ... که فرصت بازی در جام جهانی را کسب نکرده اند نیز زیر ذره بین آزانس های انتقالبازیکنان که هم اکنون نمایندگانشان در روسیه هستند ، قرار دارند. اکنون باید منتظر نشست و دید که با پایان رقابت های جام جهانی روسیه از میان ۲۵ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در این رقابتها کدامیک از آنان شانس بازی در لیگ های معتبر جهان را بدست خواهند آورد.

۱۳۹۷/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...