نسخه چاپی

سه نگاه متفاوت به جام جهانی روسیه

عکس خبري -سه نگاه متفاوت به جام جهاني روسيه

نشد كه بشود و ما روی یك اتفاق و خوش شانسی(بخوانید مفت بری اسپانیا) باختیم، اما هنوز شانس صعود داریم. این شكل دفاعی و سخت گل خوردن می‌توانیم پرتغال را هم زمینگیر كنیم.

مهدی یکتا



الف: آیا بازی عربستان با روسیه در یمن هم تکرار می‌شود؟


از آغاز تجاوز نظامی رژیم سعودی به یمن تا کنون چند هزار غیرنظامی یمنی از جمله زنان و کودکان بی دفاع کشته شده‌اند!

حمله به مدارس، بیمارستانها، بازارها و منازل در صنعا جنایت جنگی عربستان و نقض کامل حقوق بشر است که هر روز اخبار جدیدی پیرامون آن به گوش می‌رسد. اما این بازی تلخ و وحشیانه تا چه زمانی می‌تواند ادامه پیدا کند؟

آیا شکست مفتضحانه عربستان سعودی در روسیه تکرار می‌شود؟ همه بینندگان تلویزیونی با چشمان خود مشاهده کردند که چگونه «بن سلمان» شاهزده جوان و سعودی به عنوان مهمان ویژه فیفا در کنار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال نشسته بود.

شاهزاده سعودی با غرور خاص هم می‌خواست مسابقه افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه را از نزدیک تماشا کند، غافل از اینکه...

عربستان با نمایش ضعیف و حقیرانه خود با نتیجه 5 بر صفر تسلیم روسیه شد. درست همزمان با افتتاح جام جهانی در ورزشگاه «لوژنیکی» روسیه و بازی سعودی‌ها؛ چند هزار کیلومتر آن طرف‌تر عربستانی‌ها بازی جنگی و جنایتکارانه‌ای را در یمن به راه انداخته‌اند. یمن که یکی از فقیرترین و محروم‌ترین کشورهای جهان عرب محسوب می‌شود و سعودی‌ها با حمایت غربی‌ها همچنان مشغول کشتار مردم بی‌گناه بینوا یمن هستند! عجبا که با سپرسی شدن چند سال از تجاوز وحشیانه متجاوزین به سرکردگی عربستان علیه مردم یمن باید تأکید کرد. سعودی‌ها هیچ گونه دستاوردی یا موفقیتی در صحنه جنگ در جهت به شکست کشاند ارتش و کمیته‌های مردمی انصارالله یمن نداشتند!

عربستان و هم‌پیمانان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این کشور در ارزیابی و محاسبات خود اشتباه کردند. قرار گرفتن در شرایط استیصال و ناکامی، عربستان را عصبانی کرده است.

عربستانی که در جام جهانی فوتبال هم به روسیه باخت و هم به اروگوئه! تیمی که بیشترین هزینه را داشته و به زور پول و دلار چند لژیونر به اسپانیا فرستاد و همگی هم از قضا دیپورت شدند، حالا در روسیه جزء اولین تیم‌های حذف شده بود. تیمی که نتوانست به رغم هیاهوی بسیار به جایی برسد و از اعتبار فوتبال آسیا بر خلاف ایران و ژاپن دفاع کند.

سعودی‌ها در جام جهانی شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شدند و یقین بدانید در یمن هم همین اتفاق تکرار خواهد شد. هر کشوری که بخواهد با همدستی آمریکا و غربی‌ها و به لطف پول‌های بادآورده با خرید تسلیحات به کشورهای مظلوم لشکرکشی کند، محکوم به فنا و نابودی است.



ب: ملت ایران با نشاط، پرانگیزه، بیدار و آماده


این ملت بیدار و آماده است. این ملت خسته نیست. کسانی که تبلیغ می‌کنند که این ملت خسته است خودشان خسته‌اند. خودشان بی نشاط هستند. این را تعمیم می‌دهند و قیاس به نفس می‌کنند. این ملتی که بعد از شب احیاء با آن هیجان، با آن شور و نشاط، از همه اقشارمردم، زن و مرد وپیر و جوان وارد خیابان‌ها می‌شوند و آن راهپیمایی را راه می‌اندازند. این ملت خسته نیست. نومید نیست. این ملت میدان کار را میدان مسابقه می‌داند و معنویت‌اش روز به روز به حمد‌الله بیشتر خواهد شد.آنچه خواندید گزیده‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر امسال در مصلای تهران بود. ایشان همچنین ضمن تبریک عید بزرگ فطر اتحاد را ویژگی مردم ایران برشمرده و فرمودند ملت ایران بیدار با نشاط، پرانگیزه و آماده است هر چند دشمنان قسم خورده ملت با به دنبال نومید کردن مردم هستند. در داخل کشور هم برخی افراد خسته می‌خواهند بی نشاطی خود را به مردم تعمیم دهند و عجبا عصر همان روز (عیدفطر) نشاط جمعی 80 میلیونی ایرانی در اقصی نقاط کشور را شاهد بودیم که پرچم به دست در هر کوی و برزن لحظاتی خاطره انگیز رقم زدند. پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر مراکش وجه مشترک ایران و ایرانی بود که بار دیگر دقت و درستی بیانات رهبر معظم انقلاب را به اثبات رساند. این که مردم ایران با همه ناملایمات، مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و گرانی باز هم همان طور که رهبر فرزانه پیش‌بینی می‌کردند به خیابان آمده و نشاط خود را به همه دنیا‌نشان دادند. دشمنان و قدرت‌های شیطانی دائم درحال توطئه و نقشه علیه ملت ایران هستند زیرا از ایستادن، اقتدار، فکر بلند و وحدت، هراس دارند.

خوشبختانه فوتبال در یک روز خوب بار دیگر همه ایرانیان را در کوچه و خیابان گرد هم آورد. دلیر‌مردان و سربازان ایران در جام جهانی با یک گل مراکش نماینده آفریقا را شکست دادند تا دل مردم را شادتر کنند.

ارزش این برد زمانی مشخص می‌شود که تمام ابرقدرت‌ها به ویژه آمریکا تلاش می‌کنند جامعه ایران را بی‌نشاط و مردم را خسته نشان دهند اما عصر عید فطر همه این نقشه‌ها نقش برآب شد.

ملی‌پوشان غیور ایرانی فقط با همین برد هم کار خود را انجام داده و شایسته تقدیر هستند و شکست ضعیف مقابل اسپانیا چیزی از ارزش‌های تیم ملی کشورمان کم نمی‌کند.



ج: قانون والیبال در فوتبال!

ای لعنت بر ویدئوچک!

شاید این حسرت برانگیز‌ترین عبارتی بود که پس از شکست ضعیف یک بر صفر مقابل اسپانیا بر زبان فوتبالدوستان ایرانی جاری شد.

اعلام آفساید داور اروگوئه‌ای اجازه نداد تیم شایسته آسیا برابر اسپانیای یک میلیارد یورویی گل بزند آن هم در روزی که حریف شیفت بری کرد!

یک پاس عمقی اینیستا و دفع توپ توسط رامین رضائیان اتفاقی به پای دیه‌گوه کاستا برخورد کرد تا پس از انحراف به درون دروازه گلر شجاع و توانمند کشورمان علیرضا بیرانوند بغلطد!

کاش این قانون والیبالی سر از فوتبال در نمی‌آورد. شاید آنگاه ضربه تمام کننده «سعید عزت الهی» گل اعلام می‌شد و تاریخ فوتبال به شکل دیگری رقم می‌خورد. تیکی تاکا داشت مقابل دفاع شاهکار ایران زانو می‌زد. به قول «عادل فردوسی پور» اصلاً مالکیت توپ90 به یک به سود اسپانیا اما نتیجه به نفع آنها که نشد! توپ و زمین اسپانیا برای خودشان اما زمین، برای ما بود. تمام راه‌های نفوذ بسته شد و بسته ماند و فقط یک لحظه ...

کاشکی آن لایی «وحید امیری» به «پیکه» و ارسالش توسط «مهدی طارمی» تبدیل به گل می‌شد. کاش سانتر ستاره پرسپولیس کمی پایین‌تر بود تا گلزن الغرافه به حق‌اش برسد. «مهدی» دوید و جنگید و می‌توانست یک گل بزند ولی حیف که تنها بود.

حیف و دریغ که «کارلوس کی‌روش در این بازی فقط یک اشتباه کرد آن هم اصرار به حفظ «سردار آزمون» در زمین کازان بود.

کاروفا (لقب اسپانیا) اذیت شد، عصبانی شد و برافروخته شد از سربازان شجاعی که جان خود را برای کشورشان می‌دادند. هر چه از علیرضا، مرتضی، مجید، رامین، امیر، احسان... و حتی کریم بگوییم کم گفته‌ایم. کاش آن شوت کریم گل می‌شد که نشد! کاش یک تعویض دیگر داشتیم که نداشتیم.

نشد که بشود و ما روی یک اتفاق و خوش شانسی(بخوانید مفت بری اسپانیا) باختیم، اما هنوز شانس صعود داریم. این شکل دفاعی و سخت گل خوردن می‌توانیم پرتغال را هم زمینگیر کنیم. پرتغالی که فقط یک «رونالدو» مقابل مراکش داشت و تسلیم محض قهرمان آفریقا بود. حالا نوبت قهرمانان آسیاست که قهرمان اروپا را کنار زده و به دور بعد جام جهانی صعود کند. خدا را چه دیدید؟!

۱۳۹۷/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...