نسخه چاپی

دشمن با جنگ تمام عیار اقتصادی به میدان آمده است

عکس خبري -دشمن با جنگ تمام عيار اقتصادي به ميدان آمده است

در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه ۱۴ تیر ماه، برخی منابع خبری گزارش دادند كه رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن ابراز نگرانی از اخبار منتشر شده در زمینه واگذاری ارز و سكه در ماه‌های اخیر و ابهاماتی كه در افكار عمومی ایجاد شده، دستور فرمودند؛ ضمن رسیدگی به موضوع، گزارش دقیقی تهیه و به محضر ایشان ارسال شود.

دوم خرداد ماه امسال، رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام، به صراحت مطالبه‌ خود از مسئولان را چنین اعلام کردند: «دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه‌داری؛ [اتاق] جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری آنها است، به شکل فعّال هم مشغولند... من عرض می‌کنم اینجا هم بایست ستاد مقابله‌ با شرارتِ این دشمن در مجموعه‌ اقتصادی تشکیل بشود؛ وزارت خارجه باید پشتیبانی کند، باید به‌ صورت همراه کمک کند، لکن بایست در مرکز اقتصادی دولت این ستاد تشکیل بشود و این کار را دنبال کنند.» از آن روز تا کنون نزدیک به ۴۰ روز می‌گذرد و مجموعه نظام هماهنگی‌هایی برای مقابله با این جنگ داشته‌اند؛ اما رفتارهای نامعقول این بازار که به قول رئیس‌جمهور از جنگ روانی نشئت می‌گیرد، سبب شده اسب سرکش قیمت‌ها مهار نشود. دولت در زمینه جنگ روانی و مقابله با آن، هم رسانه‌های قدرتمندی دارد و هم تاکتیک‌های جنگ روانی را خوب می‌شناسد. اما دولت نتوانسته یا نخواسته است از طریق رسانه‌ها عملیات روانی این جنگ اقتصادی را مهار کند. یکی از رسانه‌هایی که در التهابات اخیر نقش عمده‌ای دارد، بستر تلگرام است؛ اما دولت در عدم همراهی برای فیلتر این پیام‌رسان یکی از زمینه‌سازان فشار بر خود بوده است. از سوی دیگر عده‌ای سودجو به شیوه‌های مختلف سرگرم سوءاستفاده از اوضاع اقتصادی کشور هستند که برای نمونه فقط تاکنون ۶۰ تن از ذخایر طلای کشور به نحو مشکوکی در بازار به فروش رفته است.
در ساعات پایانی روز پنج‌شنبه ۱۴ تیر ماه، برخی منابع خبری گزارش دادند که رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای به رئیس‌جمهور ضمن ابراز نگرانی از اخبار منتشر شده در زمینه واگذاری ارز و سکه در ماه‌های اخیر و ابهاماتی که در افکار عمومی ایجاد شده، دستور فرمودند؛ ضمن رسیدگی به موضوع، گزارش دقیقی تهیه و به محضر ایشان ارسال شود. شکی نیست که دشمن در شرارت خود هیچ‌گاه کم نمی‌گذارد، اما اگر دولت آن روز معنای تعویض میدان نبرد جنگ اقتصادی را دریافته بود، باید به سرعت ستاد مقابله و دفاع متحرک را تشکیل می‌داد و با ابتکار عمل در جنگ و تعيين نقطه و نوع نبرد، دشمن را به انفعال می‌کشاند و در شرایط فعلی منتظر اتحادیه اروپا و بسته‌های پیشنهادی جدید که پیشنهادهای آنها فربه‌تر از برجام نیست، نمی‌ماند!

۱۳۹۷/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...